Социалната мрежа Facebook вече е известна с това, че възприема успешните идеи от конкуренти. Сега New York Times съобщава, че компанията на Марк Зукърбърг се е насочила към социалното аудио. Според американския вестник компанията работи върху конкурент на Clubhouse. В момента Clubhouse е много модерно приложение за аудио дискусии на живо, в което може да се участва само с покана.
Марк Зукърбърг, главният изпълнителен директор на Facebook, се интересува от формите за аудио комуникация, казват източници, запознати с темата. Той се е появил в приложението Clubhouse в неделя, за да разговаря за разширената и виртуалната реалност.
Ръководителите на Facebook са разпоредили на служителите да създадат подобен продукт, твърдят източниците, които не са били упълномощени да говорят публично. Продуктът е в най-ранните си етапи на развитие, твърдят те, а кодовото име на проекта може да се промени.
„В продължение на много години свързваме хората чрез аудио и видео технологии и винаги проучваме нови начини за подобряване на това потребителско изживяване“, казва пред New York Times Емили Хаскел, говорител на Facebook.
Facebook има история на проникване в нови технологии и преследване на различни медии, които привличат потребители, особено ако тази аудитория е млада. Зукърбърг купи сайта за споделяне на снимки Instagram, приложението за съобщения WhatsApp и компанията за виртуална реалност Oculus, когато всички бяха малки стартиращи фирми.
Facebook е известен в Силициевата долина и с желанието си да клонира продукти на своите конкуренти. Instagram през 2016 г. копира една от характеристиките на конкурентния Snapchat – „Stories“, позволяваща на потребителите да споделят видеоклипове и снимки, които след време изчезват. През миналата година Instagram представи Reels, подобен на TikTok видео продукт. Когато услугата за телеконференции Zoom стана популярна през миналата година, Facebook бързо създаде Rooms, услуга за групов видеочат. А през тази година Facebook заработи по конкурентен продукт на популярната бюлетин услуга Substack.
Facebook се занимава с експериментална разработка на приложения чрез своя екип за експериментиране с нови продукти. Този екип е работил по подкаст приложения, приложения за пътуване и музикални приложения.
Clubhouse, основан миналата година от предприемачите Пол Дейвисън и Рохан Сет, придоби популярност сред елита на Силициевата долина като частно приложение за iPhone с покана. Приложението е в „бета версия“, което означава, че все още е в етап на тестване преди пускане пред широка публика.
След като се включат в Clubhouse, потребителите могат да създават стаи, посветени на различни теми. Вместо видео или текст, предпочитаната медия на Clubhouse е разговорът на глас. Размерите на стаите варират от интимните до такива с хиляди хора, които слушат или участват. Понякога тя работи като хибрид на CB радиостанции.
Clubhouse процъфтява в пандемията, тъй като хората търсят начини за свързване, като същевременно остават изолирани един от друг. Приложението е на върха на класацията на Apple App Store в страни като Германия, Италия, Япония и Турция. На неотдавнашна вътрешнофирмена среща Дейвисън и Сет са казали, че Clubhouse има два милиона потребители седмично.
Десетки известни личности - от Дрейк и Тифани Хадиш до Джаред Лето и съосновател на Instagram - се появиха в приложението, присъединявайки се към различни дискусии и използвайки услугата за популяризиране на своите проекти.
Инвеститорите забелязаха това. Clubhouse е набрал 100 милиона долара през януари при оценка от 1 млрд. долара, по данни на PitchBook. През миналата година компанията беше оценена на 100 милиона долара. Сред нейните инвеститори са фирмата за рисков капитал Andreessen Horowitz и над 180 други, твърди компанията.
И други се опитват да се конкурират с Clubhouse. Twitter тества продукт, наречен Spaces, който предлага подобна функция за аудио чат.
Международният интерес към Clubhouse също се разрасна. В понеделник приложението беше блокирано в Китай, след като китайските потребители започнаха да се присъединяват към онези от Тайван, Хонконг и други места, за да споделят мисли по теми, вариращи от политическите дискусии до светска тематика.
Технологичните гиганти също започват от време на време да се появяват в Clubhouse. През миналия месец Илон Мъск, най-богатият човек в света, се съгласи да бъде интервюиран в Clubhouse от двама технологични специалисти от Силициевата долина, Шрирам Кришнан и Арти Рамамурти, които водят нощно токшоу в приложението, наречено „Good Time“. Това предизвика прилив на интерес и Clubhouse изпита затруднение да поддържа услугата си онлайн.
В неделя домакините на „Good Time” интервюираха мениджър на Facebook, когато се появи гост-изненада: Зукърбърг. Той говори накратко за бъдещето на разширената и виртуална реалност и плановете на Facebook, преди да се върне при семейството си.
преди 3 години има сао ена "малка подобрнос" тука, че социалната мрежа не е социална щот не се срещаш с никой на живо следователно е асоциална и след разните им триения без причина на президента им, на разни "фалшиви групи" има отлив на народ и то бая народ, месинджъра им вече е валат сичко избега в Telegram и Signal а копие на фейсбоклука и на врабчо е ***.gab.com има и още много но народа се изнася щот С.Корея пасти да яде пред тия ....мяуTelegram Rockets To Number One Downloaded App In World https://***.zerohedge.com/technology/telegram-rockets-number-one-downloaded-app-world отговор Сигнализирай за неуместен коментар