Американската социална мрежа Facebook обяви, че временно ще намали политическото съдържание, което се появява в нейния списък с новини, за част от потребителите ѝ в Канада, Бразилия и Индонезия тази седмица, както и за Съединените щати в близките седмици, предава Ройтерс.
През януари главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че иска да „охлади“ политическите разговори в социалната мрежа, защото „хората не искат политиката и споровете да надделеят над преживяването им в нашите услуги“.
Най-голямата социална мрежа в света, която е критикувана, че не прави достатъчно, за да премахне речта на омразата и проблемното съдържание от платформата си, миналия месец обяви, че ще спре да препоръчва граждански и политически групи на потребителите.
Намаляването на честотата на показване на политическото съдържание ще отбележи първите стъпки за изследването на различни начини за класиране на такова съдържание във фийдовете на потребителите, използвайки различни сигнали и разбирането на техните предпочитания, посочи компанията в блога си.
Компанията ще направи изключение за съдържание от официални държавни институции и услуги, както и информация за Covid-19 от здравни организации.
Facebook подсказа за промяната миналия месец, когато Зукърбърг заяви, че компанията експериментира с начини за успокояване на острите политически дебати сред потребителите. И все пак потребителите ще могат да дискутират политика в затворени групи.
Превръщането на Facebook в по-малко политическа услуга може да задоволи критиците, които я обвиняват в засилване на политическата поляризация. Но ходът може и да намали времето, което потребителите прекарват в приложението. Много от най-ангажиращите новини в социалната мрежа са политически, а политическите дебати често генерират по-голямо потребление и повторни влизания в услугата, така че са добри за финансовите показатели на компанията, пише в. New York Times.