IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Instagram работи по вертикално разглеждане на Stories

Приложението се бори да се конкурира с TikTok, но рискува да прилича все повече на него

20:00 | 04.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Andrew Harrer/Bloomberg</em></p>

Снимка: Andrew Harrer/Bloomberg

Instagram разработва нова функция, която ще даде на приложението сходно усещане с това на TikTok: вертикални Stories (истории), пише TechCrunch.

В момента Stories са разположени в отделни позиции в горната част на приложението и се разглеждат хоризонтално – функция, която Instagram копира от Snapchat. Но дори Snapchat си взима идеи от TikTok. Последно тя пусна Spotlight например – също клонинг на TikTok.

По много начини вертикалното разглеждане се усеща по-естествено, отколкото хоризонталното. В крайна сметка това е начинът, по който потребителите ползват повечето мобилни приложения, както и основни функции в редица социални мрежи – News Feed на Facebook например, или основната страница на YouTube.

Превръщането на Instagram Stories във вертикален списък ще бъде значителна промяна – такава, която може да доведе до отдръпването от по-статично съдържание, като снимки и споделени чужди публикации във фийда, които все още намират място в Историите днес.

При вертикалните Stories, от друга страна, Instagram ще иска да постави приоритет върху видеото, вместо върху снимките, така че да се конкурира по-успешно с TikTok.

Тези промени бяха установени в развитие от Алесандро Палузи, който сподели откритието в своя акаунт в Twitter. Скрийншотовете му показват опростен потребителски интерфейс и текст: „Вече можете да плъзгате нагоре и надолу, за да разглеждате истории“, а след това голям син бутон с надпис „Vertical Stories”.

По думите на Палузи функцията все още не е активна. Той самият я е открил от кода на Instagram.

От социалната мрежа пък са потвърдили пред TechCrunch, че работят по такава опция, но тя все още не е налична за потребителите. „Това е ранен прототип и все още не се тества в Instagram”, коментира говорител на Instagram.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:59 | 12.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още