IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple ще забави новите функции на iOS, които Facebook посочи като проблемни

Целта на опциите е потребителите да вземат сами решение дали някое приложение може да ги следи

09:59 | 04.09.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Apple обяви, че ще забави до началото на следващата година промените в своята политика за поверителност, които могат да намалят рекламните приходи на Facebook и други компании, които таргетират потребителите на iPhone и iPad, предава Ройтерс.

Забавянето може да е от полза на Facebook, която миналата седмица обяви, че промените в операционната система iOS 14 могат да засегнат един от инструментите ѝ за мобилна реклама, който е „толкова неефективен за iOS 14, че може да няма смисъл да се предлага“.

Apple обяви новите си правила за неприкосновеност още през юни. Те трябваше да влязат в сила с пускането на мобилната операционна система iOS 14 тази есен. Сред тях е ново изискване рекламодателите, които използват предоставен от Apple идентификатор за проследяване или други инструменти, които имат подобна функция, да показват изскачащо известиe на потребителите, с искане за разрешение за подобно следене.

Миналата седмица Facebook заяви, че ще да използва инструмента, но не е отговорила веднага на запитването за коментар.

В четвъртък Apple обяви, че разработчиците все още ще имат възможността да използват това известие, когато iOS 14 се появи.

„Когато е активна, напомнянето от системата ще дава на потребителите възможността да разешат или да отхвърлят това следене от приложение“, коментира Apple. „Искаме да предоставим на разработчиците времето, необходимо за извършване на нужните промени, а в резултат на това изискването за използване на това разрешение за проследяване ще влезе в сила в началото на следващата година“, посочи технологичният гигант.

Компаниите за дигитална реклама ще могат да обяснят в известието защо искат позволение за следене, но те очакват, че повечето потребители ще откажат разрешение. Apple заяви вчера, че няма да започне да ползва тази опция до началото на следващата година.

Други функции на iOS 14, свързани с поверителността, като нови известия, които ще показват кои приложения наскоро са имали достъп до неща като GPS Локацията или микрофона на устройството, също се очакват.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:29 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още