Глобалната потребителска база на Pinterest нарасна през последното тримесечие, а междунардоната рекламна стратегия на компанията се оформи, докато светът се бореше с коронавируса през отчетния период, обяви главният изпълнителен директор на компанията Бен Силбърман пред CNBC.
Приложението е записало ръст на броя потребители най-вече в Западна Европа, Латинска Америка, Бразилия и някои части на Азия. Това се случи, след като компанията се фокусира върху повтарянето на успеха си от САЩ в чужбина, коментира още той.
„Международните приходи съставляваха само около 9 на сто от общите през същия период миналата година. Сега са са нараснали до 15% и започваме да наблюдаваме как същата формула, която работи много добре за бизнесите тук в САЩ, но работи добреи за рекламодателите по света“.
В петък Pinterest отчете 272 млн. долара приходи за второто тримесечие – период, засегнат от по-ниските рекламни разходи, след като страните наложиха блокади, за да ограничат разпространението на Covid-19. Показателят е нараснал с 4% спрямо година по-рано.
Месечно активните потребители достигнаха 416 млн., или с 39% повече спрямо година по-рано. Това се дължи на факта, че повече хора се насочиха към интернет развлечения, докато прекарваха повече време у дома. Освен това компанията увеличи своите рекламни клиенти. Малките и средни фирми носят близо половината от рекламните ѝ приходи.
Pinterest очаква да продължи тенденцията, въпреки свързаният с пандемията икономически спад, който засегна редица индустрии. Миналата седмица технологичната компания заяви, че прогнозира, че приходите ѝ за юли ще са с 50% по-високи спрямо година по-рано, а приходите през текущото тримесечие могат да нараснат с повече от 30%.
Pinterest получи тласък на приходите от рекламния бойкот на Facebook. Миналия месец група за опазване на гражданските права организира бойкота, за да окаже натиск върху социалната мрежа с цел намаляване речта на омразата и дезинформацията в платформите ѝ. Дълъг списък с редица добре познати компании като Verizon, Starbucks и Ford се присъедини към инициативата и обеща да изтегли рекламите си от Facebook поне за месец.
Въпреки че случилото се може да не засегне сериозно приходите на Facebook, влиянието върху далеч по-малкия конкурент Pinterest е осезаемо.
„Колкото до рекламодателите, които искат място, на което да вдъхновяват хората и да смятат за безопасно за марката, е трудно да се каже колко дълго ще продължи сегашното движение, но ние смятаме, че в дългосрочен план рекламодателите винаги ще искат място, в което да могат да вдъхновяват клиентите си“, посочва Силбърман. „Ние сме силно фокусирани върху предоставянето на точно това“.
Книжата на Pinterest повишиха стойността си с около 5% по време на сесията в понеделник и приключиха деня с рекордната стойност от 36,08 долара. От началото на годината цената на акциите почти се е удвоила.