IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

VW, SAP, Henkel: Германските концерни се присъединяват към бойкота на Facebook

Наблюдатели смятат, че е възможен ефект на снежната топка, а в крайна сметка Facebook печели парите си почти изключително от реклама

10:59 | 01.07.20 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Johannes Berg/Bloomberg</em></p>

Снимка: Johannes Berg/Bloomberg

Volkswagen вече беше индиректно замесен в бойкота от самото начало: организаторите на кампанията включват Лигата за борба с клеветата, която води кампании срещу обидите срещу евреи и е подкрепена от VW с милиони. Във вторник компанията обяви, че групата и нейните марки ще прекратят публикуването на централно разположени реклами във Facebook и по този начин ще участват пряко в бойкота.

„Volkswagen е за отворено и равноправно сътрудничество“, заяви говорител на VW. Според компанията една среда на фалшиви новини или съобщения за омраза не е приемлива. В същото време автомобилната компания започва диалог с Facebook заедно с Лигата за борба с клеветата и нейните рекламни агенции. „Коментарите на омразата, дискриминационни изявления и публикации с опасна невярна информация не трябва да бъдат публикувани без коментар и трябва да имат последствия“, заяви говорителят на концерна от Волфсбург.

Насред протеста главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви нови правила в петък. Facebook ще забранява реклами, които представляват опасност за хората от определени етноси, полова идентичност или сексуална ориентация. Призивите за насилие и послания, целящи да се предотврати гласуването на хората на политически избори, ще бъдат незабавно заличени - дори и да са от американския президент. Тръмп направи няколко противоречиви изявления за измами при изборите чрез гласуване по пощата. Ако „източници на новини“ като Тръмп в бъдеще нарушават правилата на Facebook срещу речта на омразата, Зукърбърг иска да ги маркира. Досега той отказваше това.

По време на обявлението Зукърбърг не се обърна директно към бойкота. Въпреки това е повече от ясно, че мрежата се движи под натиск. Защото проблемите на Facebook с расизма, дискриминацията, призивите за насилие и дезинформация не са нови. Според Бьорн Бремер, изпълнителен директор на рекламната агенция Ogilvy за Германия, „нишката на търпението“ се къса в някои компании - особено в рамките на разгорещените дискусии срещу расизма и полицейското насилие. „Никога досега не е имало бойкот срещу компания до такава степен“, казва лидерът на агенцията.

На какви конкретни промени се надяват участниците в бойкота остава неизяснено. Измерими цели или конкретни изисквания липсват в декларациите на компаниите. Ясно е обаче едно: рекламодателите са загрижени за рекламната си среда - никой не иска да поставя рекламни послания наред с посланията на омразата. От друга страна, компаниите са безсилни: клиентите на Facebook нямат инструменти за проверка на контекста, в който всъщност се показва тяхната реклама.

Сега Facebook тълкува тази прозрачност като своя мисия. В понеделник компанията обяви, че ще предаде на външна оценка своите собствени насоки за партньорства, осигуряване на приходи от съдържание и контрол на безопасността на марките на рекламодателите. Това трябва да се направи от организацията с нестопанска цел Media Rating Councel.

Анализаторите приписват значителни сигнали на отношението на гиганта за потребителски стоки Unilever, който включва и Twitter в своя бойкот. Главният анализатор на Emarketer Никол Перин изтъква, че в допълнение към речта на омразата Unilever посочва и социалното разделение чрез социалните мрежи - проблеми в управляваната от данни системата от мрежи, които не могат да бъдат решени само с изтривания и предупреждения.

По-специално в САЩ акцията може да се разглежда и като част от по-голяма тенденция: компаниите поемат социална отговорност там, където политиците се провалят или не искат да действат.

Но това не е и първият път, в който компаниите оказват пряк натиск върху онлайн платформите. Вследствие на скандала с данни около Cambridge Analytica в началото на 2018 г. много рекламодатели спряха рекламите си на платформата, за да окажат натиск за разследването. По това време германската Commerzbank беше един от първите участници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 3
Petar2015
преди 4 години
Ще се върнете във феисбук момчета (дори и нищо да не направят). Нямате алтернатива. Вашите клиенти всичките са там.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 1
Solar Power
преди 4 години
Чудесно могат да го затварят. Аз така или инъче не съм го ползвал никога и за мен е продукт който ползваш за да убиваш времето ..... и да гъзарееш
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още