В понеделник за първи път социалната мрежа свика т. нар. консултативен съвет за клиентите в Германия според информация на Handelsblatt. Учредителната среща се случи случайно по време на бойкота. Но и там, според участниците, Facebook се е постарал да посочи многобройните мерки, които вече предприема.
Facebook не пожела да коментира събитието за клиенти пред Handelsblatt. Директорът за немскоезичния свят Тино Краузе заявява лаконично: „Ние не приемаме речта на омразата на нашите платформи и я премахваме веднага щом узнаем за нея“. Подходът на Facebook към речта на омразата и друго нежелано съдържание непрекъснато се развивал. „Инвестираме няколко милиарда щатски долара годишно в сигурността на нашите платформи“.
Краузе добавя: „Ние сме в постоянен контакт с рекламодателите по целия свят и разбираме, че искат да виждат техните послания и съдържание в сигурна среда. Ние също го искаме“.
Всъщност когато Краузе покани избрани представители на компанията в новия си съвет за клиенти за немскоезичните страни, мениджърът по продажбите на Facebook всъщност искаше да говори за последствията от Covid-19. Но тогава се появиха и нови въпроси - колко сигурни са техните марки в платформата? И какво прави Facebook, за да остане добър маркетингов канал?
Организациите за граждански права искат да информират компаниите в това как се използват техните рекламни разходи във Facebook: „Правилата им за реч на омраза, подбуждане и дезинформация са неподходящи. Помощта им за жертвите на тормоз е недостатъчна. Поставянето на реклама до омразно съдържание е произволно, а докладите за прозрачност не са полезни за движенията за граждански права“, пишат те в отворено писмо до рекламодателите.
Германският софтуерен концерн SAP, който има силни позиции и в България, застава на ясна позиция. „Това е важна част от нашия ангажимент за социална справедливост и равенство", заяви производителят на софтуер по повод бойкота си. „За устойчиви промени трябва да поставим под съмнение ролята си в платформи, които систематично насърчават разпространението на омраза и расизъм“, казват от концерна.
Затова листнатата на Dax група спира всички реклами във Facebook и Instagram, докато американската компания „не изпрати ясен сигнал срещу разпространението на коментари на омразата и расизма в своите платформи". SAP винаги е подчертавала значението на многообразието и включването за успеха си, поясняват още от концерна.
В настоящата дискусия за полицейското насилие над чернокожите в САЩ изпълнителният директор на концерна Кристиан Клайн също зае ясна позиция. „Беше време да повишим глас“, написа той в Twitter в края на май. „Не трябва да допускаме омразата и расизма под каквато и да е форма да ни разделят по етнически граници. По-долу Клайн постави снимка с изречението „Идва време, когато мълчанието е предателство“.
Henkel заема подобна позиция: „Като глобална компания Henkel се застъпва за толерантност, многообразие, уважение и срещу всички форми на расизъм, дискриминация, реч на омразата и насилието", казва компанията. „Очакваме това отношение и от всички наши бизнес партньори по целия свят, включително от нашите рекламни партньори“, посочва тя. Поради тази причина Henkel е решила „да се въздържа от показване на реклами във Facebook или други платформи, принадлежащи към групата с нейните марки през юли".
преди 4 години Ще се върнете във феисбук момчета (дори и нищо да не направят). Нямате алтернатива. Вашите клиенти всичките са там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Чудесно могат да го затварят. Аз така или инъче не съм го ползвал никога и за мен е продукт който ползваш за да убиваш времето ..... и да гъзарееш отговор Сигнализирай за неуместен коментар