Facebook придоби шведската компания Mapillary, разработваща технология за картографиране, като събира снимки от десетки хиляди хора, за да изгражда потапящи и актуални карти, твърдят компаниите, цитирани от Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Mapillary Ян Ерик Солем, който основава базирания в Малмьо стартъп, след като напуска Apple през 2013 г., твърди, че технологията на компанията ще бъде използвана в помощ на продукти като Facebook Marketplace и доставянето на данни за хуманитарни организации.
Солем е продал стартъпа си за лицево разпознаване Polar Rose на Apple през 2010 г.
Facebook потвърди новата сделка, но отказва да разкрие при какви условия е сключена. Mapillary не е отговорила веднага на запитването за коментар.
Mapillary има за цел да реши най-скъпите проблеми в картографирането – картите да се поддържат актуални с „данни за улиците“, като знаци, адреси и друга информация, която може да бъде научена на самия път.
Но компании като Apple и Google на Alphabet решават проблема, като изпращат свои коли, екипирани с камери и други сензори, за да събират кадри.
Mapillary получава снимки от външни за организацията хора, като фотографии, направени със смартфони и други камери и използва специална технология, чрез която ги обединява заедно, създавайки 3D карта.
Мнозина смятат, че ключът към технологията за самоуправляващи се коли, е именно това, макар че говорителят на Facebook заяви, че освен това би подчертало продуктите на Facebook, които са в процес на развитие, като очилата за добавена реалност и тези за виртуална реалност.