Цената на акциите на Twitter скочи преди началото на търговията днес, след като резултатите на компанията за първото тримесечие се оказаха по-добри от очакваното от анализаторите. Микроблогинг платформата обяви рекорден брой потребители по време на пандемията на Covid-19, пише Bloomberg.
Социалната мрежа отчете 808 млн. долара приходи за периода - над прогнозата на Wall Street за 773 млн. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Twitter вече има 166 млн. потребители дневно от 152 млн. в края на 2019 г. и с 24% повече спрямо година по-рано. Това е най-големият растеж, откакто компанията започна да отчита показателя през 2016 г. Twitter посочва, че това се дължи на „обичайно сезонно засилване, продължаващи продуктови подобрения и глобалните разговори, свързани с Covid-19”.
Книжата на компанията повишиха стойността си с над 10 на сто преди началото на борсовата сесия днес преди да загубят част от този растеж.
Въпреки това, подобно на други социални мрежи, включително Snap и Facebook, Twitter показва, че за първи път увеличението на броя на потребителите не е свързано със същото повишение на рекламните приходи.
Приходите от продажби са нараснали само с 3% на годишна база предвид свиването на рекламните бюджети от страна на компаниите заради кризата в момента. От 11 март до края на тримесечието приходите от продажби са се сринали с 27% на годишна база. Спадът е особено изявен в САЩ, най-ценният пазар на Twitter. Компанията не успя да изгради такъв тип рекламни продукти, които донесоха успех на конкурентите ѝ Google и Facebook.
Twitter заяви, че подобряването на нейните рекламни продукти сега е „топ приоритет“.
Социалната мрежа отчете нетна загуба в размер на 8 млн. долара - първото ѝ тримесечие без печалба от повече от две години. Компанията по-рано обяви, че свива годишната си прогноза и очаква оперативна загуба за тримесечието. Компанията не даде нова прогноза.
Twitter планира да намали разходите си, като свие темповете на наемане на кадри и спре пътуванията и събитията, които вече не са нужни, като се има предвид, че служителите работят от вкъщи. Компанията все още планира да изгради нов център за данни тази година, който обяви по-рано.