Twitter Inc. заяви в сряда, че разширява правилата си за модериране на съдържание, за да обхване повече форми на дезинформация около новия коронавирус, след като по-рано през деня подобна ескалация на мерките бе предприета и от Facebook Inc.
Компанията ще изисква от потребителите да премахват туитове, които отричат експертни указания, насърчават фалшиви или неефективни лечения и превенции или погрешно твърдят, че са на експерти или официални органи. Целта е да се обхване всичко, „което увеличава вероятността някой да се зарази или предаде вируса“, стана ясно от съобщението на компанията. Twitter също така ще предприеме действия срещу твърдения, че някои групи или националности са по-податливи на Covid-19, имайки предвид преди всичко предположенията, че китайците са по-склонни да боледуват.
В исторически план Twitter не бе склонен да премахва или цензурира туитове и продължава да използва подобни мерки, като ги нарича „защита на разговора“. Но сега компанията разширява своето определение за вреди, за да включи повече категории потенциално подвеждащо съдържание и да действа върху тях. Тя също така увеличава използването на автоматизирано модериране, като копира подход, приет от Facebook и YouTube на Google.
От своя страна Facebook поставя информационна страница Covid-19 в горната част на новинарските емисии на потребителите и разпространява проверени материали от надеждни източници. Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че в сряда компанията пуска информационен център, който ще насочва потребителите към “авторитетна информация" за новия коронавирус. Новата функция ще се появи в горната част на News Feed-a и е част от последните усилия на гиганта в социалните медии за борба с дезинформацията за вируса.
Центърът ще се разгърне в Италия, Франция, Германия, Испания, Великобритания и САЩ в рамките на следващите 24 часа. Facebook планира да го пусне в световен мащаб за своите 2,5 милиарда потребители. Той ще включва актуализации в реално време от националните здравни органи и глобални агенции, като Световната здравна организация. Ще бъдат представени и статии, видеоклипове и публикации относно социалното дистанциране и как да се предотврати разпространението на вируса.
"Широкият консенсус е, че най-голямата роля, с която можем да помогнем, е като насърчаваме хората да приемат сериозно заповедите за социално дистанциране, особено хора, които могат да се чувстват неизложени на риск", заяви Зукърбърг в конферентен разговор с журналисти в сряда.
Двата гиганта в социалните медии са фокусните точки за обсъждането на проблема, който обхваща широк спектър - от полезни и информативни, до вредни и злонамерени новини. Докато новият коронавирус продължава да се разпространява, социалните медийни компании се борят с намаляването на количеството невярна информация на своите сайтове. Вирусът причинява респираторно заболяване, известно като COVID-19, което включва симптоми като кашлица и задух. Теориите на конспирациите варира от това, че коронавирусът е изобретение на фармацевтичната индустрия, или е причинен от 5G.
Не е ясно обаче колко добре работят усилията за овладяване на дезинформацията. Вестник New York Times съобщи по-рано този месец, че десетки видеоклипове, снимки и публикации, включващи информация за коронавируса, продължават да се промъкват през пукнатините в социалните медии. Дезинформацията за коронавируса се появи и в частни Facebook групи и шифрови съобщения на WhatsApp, което затруднява компанията да намери и свали тези фалшиви твърдения.
преди 4 години САЩ само 20% са реална икономика.Другото са "услуги".Една епидемия или пандемия ще ги издуxа...!!!! Всичко затворено, няма оборот.Само зелената печатница на MAX ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар