Facebook ще предостави безплатни реклами на Световната здравна организация (СЗО), докато се опитва да се увери, че потребителите не са жертва на дезинформация за вируса, рисковете, свързани с него и как трябва да се реагира, коментира главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, цитиран от Ройтерс.
"Даваме на СЗО колкото безплатни реклами са им нужни, за да отговорят на коронавируса, заедно с другата подкрепа“, посочи Зукърбърг в публикация в социалната мрежа.
Потребителите, които търсят публикации за вируса във Facebook, вече ще виждат изскачащ прозорец, който ще ги насочва към Световната здравна организация или местните здравни власти за най-новата информация, допълва изпълнителният директор.
Той отново обеща, че компанията ще премахне неверните твърдения и конспиративните теории, за които сигнализираха здравните организации по света, в опит да се справи с дезинформацията за коронавируса.
През февруари Facebook заяви, че ще забрани рекламите на продукти, предлагащи всякакви възможности за лечение или превенция на коронавируса, както и тези, които създават усещане за спешност, свързана със ситуацията.
COVID-19, който се смята, че тръгна от китайския град Ухан, се разпространи по света, заразявайки близо 93 хил. души към 3 март.
Други социални мрежи също правят стъпки за подобряване покритието на коронавируса. Търсенията на „коронавирус“ в Pinterest отвеждат потребителите към страница със специално съдържание, а Световната здравна организация миналата седмица си направи акаунт във видео приложението TikTok.