Чат приложението WhatsApp, което е собственост на Facebook, обяви, че е преминало границата от 2 млрд. потребители, превръщайки се във втората платформа, която постига това, предава Ройтерс.
WhatsApp не уточнява как е изчислила броя на потребителите, но твърди, че през 2014 г. е имала 500 млн. потребители, когато Facebook я придоби за 19 млрд. долара, за да засили популярността си, особено сред по-младите потребители.
Лидерът на WhatsApp Уил Каткарт казва пред Wall Street Journal, че популярността на WhatsApp сред потребителите показва, че кодираните комуникации трябва да бъдат защитавани.
Съвсем наскоро правителството на САЩ направи нов опит да поиска от Силициевата долина да поставя задни врати за теследователи в системите за криптиране.
Властите критикуват, че дори със съдебна заповед те нямат достъп до съобщения от предполагаеми престъпници - за разлика от класическите SMS или телефонни обаждания, където има законово предписани интерфейси за мониторинг.
Технологичните компании се противопоставят, че и със задните врати за властите също може да бъде злоупотребявано от онлайн престъпници и следователно - да се застраши сигурността на потребителските данни.
Facebook се опитва да увеличи приходите от звената си, които се радват на силен растеж, като приложението за снимки и видео Instagram и WhatsApp. Социалната мрежа залага на инструменти за електронна търговия в WhatsApp, опитвайки се да монетизира приложението.
През ноември WhatsApp пусна функция за малки бизнеси, основните потребители на приложението WhatsApp Business, която им позволява възможност да показват продуктите си чрез снимки и цени.
WhatsApp остава по-малка от основната Facebook платформа, която се гордее с повече от 2,5 милиарда месечно активни потребители, въпреки че WhatsApp е по-популярна извън САЩ. Общата статистика за използването на комбинираните продукти на компанията показва, че преобладаващата част от потребителите на Facebook вече използват шифрованите услуги за съобщения на WhatsApp.