Марк Зукърбърг очаква да стане свидетел на огромен напредък в технологията за добавена реалност в следващите 10 години, пише CNBC.
Вместо да си постави годишно предизвикателство, както прави всяка година през последното десетилетие, основателят и главен изпълнителен директор на Facebook използва платформата си, за да прогнозира голямо развитие в предстоящите 10 години.
Сред тези прогнози попадна и очакването му, че добавената реалност най-сетне ще направи пробив на пазара.
“Технологичната платформа на 2010-2020 г. беше мобилният телефон”, написа Зукърбърг в публикация във Facebook. “Въпрекич е очаквам телефоните да продължат да бъдат наши основни устройства през по-голямата част от това десетилетие, в някакъв момент ще направим пробив в очилата за виртуална реалност, което ще промени връзката ни с технологиите”.
Добавената реалност в момента се ползва преди всичко със смартфони, но някои компании като Microsoft и Magic Leap, пуснаха и очила за добавена реалност.
През септември стана ясно, че Facebook също работи по такъв продукт с кодовото име Orion в своята лаборатория в Редмънд, Вашингтон. Компанията се надява да си партнира с компанията майка на Ray-Ban - Luxottica, по дизайна. Целта е продуктът да се появи на пазара между 2023 и 2025 г. Същевременно Facebook работи по гласов асистент, който ще контролира очилата Orion.
Facebook показва апетита си към бизнеса с виртуална и добавена реалност откакто през 2014 г. придоби пионера в областта на виртуалната реалност Oculus VR за 2 млрд. долара. През май миналата година Facebook представи своите гейминг очила с добавена реалност Oculus Rift S, предлагани за 399 долара. През годините компанията представи различни версии на очилата на Oculus VR.
Ранните продукти с добавена реалност се сблъскаха с критики за това, че усещането е особено неестествено и неприятно. Зукърбърг адресира този въпрос в изявлението си, посочвайки, че въпреки това той вярва, че тази технология ще бъде много добре приета от потребителите на по-късен етап.