IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook няма единен глас за защита от критиката към себе си

Членът на Борда на директорите и милиардер Питър Тийл е неотстъпчив за политическата реклама

13:49 | 18.12.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Висшият мениджмънт на най-голямата в света социална мрежа Facebook е все по-разделен по отношение на това как да се справя с критиките за ефекта на компанията върху американската политика. Членът на Борда на директорите и милиардер Питър Тийл е един от най-влиятелните гласове, съветващи главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг да не се поддава на публичния натиск, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на запознати с темата източници.

Една от най-основните критики към компанията е свързана с политическите реклами. Тийл пояснява, че Facebook трябва да се придържа към противоречивото си решение, обявено през септември, да продължи да ги приема и да не проверява факти от политиците, твърдят източниците. Въпреки това някои директори и мениджъри настояват за промени в тази политика, включително евентуална забрана на политически реклами.

Зукърбърг и други ръководители на Facebook заявиха публично, че компанията продължава да обмисля потенциални промени, свързани с политическите реклами.

„Много от решенията, които вземаме във Facebook, се правят с цената на трудни компромиси и ние подхождаме към тях с внимателна стриктност на всички нива на компанията - от Борда на директорите до по-надолу в йерархията“, пояснява говорител на Facebook. „Имаме щастието да разполагаме с Борд с разнообразен опит и перспективи, за да можем да гарантираме дебат, който отразява напречно сечение на мненията“, допълва той.

Самият Тийл отказва да коментира темата.

Мениджъри на Facebook, включително Зукърбърг, се заклеха да поправят микса от проблеми, с които се сблъскват от компанията, но сред ръководството има „доста бурно несъгласие" за това как да се справят с политическите въпроси, казва източник, запознат с дискусиите.

Реакцията на решението на Facebook за политическите реклами, представено през октомври от Зукърбърг като ангажимент към свобода на словото, до голяма степен се разчупва по партийни линии. Повечето републиканци, включително членове на кампанията за преизбиране на американския президент Доналд Тръмп, похвалиха решението, докато много демократи твърдят, че концернът от Менло Парк трябва да направи повече, за да ограничи разпространението на дезинформация. По време на изборите през 2016 г. политическите участници използваха технологични платформи, за да разпространяват подвеждаща или невярна информация към конкретни групи хора.

Напрежението в самото ръководство на Facebook расте, докато гигантът в социалните медии се бори с нарастващи политически предизвикателства по-малко от година преди изборите през 2020 г. Facebook е обект на няколко разследвания от страна на федерални и държавни регулаторни органи, включително от страна на Министерството на правосъдието по отношение на антитръстови нарушения и предполагаеми нарушения на личните данни. Законодателите от двете партии разкритикуваха компанията и за според тях „престъпния начин“ на управлението на сайта.

Част от мненията на Тийл са споделени от други в рамките на Facebook, включително по отношение на политическите реклами, като много настоящи и бивши ръководители съветват Зукърбърг, че компанията не трябва да може да решава кои твърдения са точни и кои - лъжовни. Други, включително много служители, твърдят, че решението на Facebook намалява способността ѝ да се опълчи на дезинформацията.

Близки до компанията поясняват, че Тийл разширява влиянието си, докато през последните две години повече от дузина висши ръководители напуснаха или обявиха планове да напуснат Facebook.

Само през тази година напуснаха трима дългогодишни членове на борда, включително водещият независим директор Сю Дезмънд-Хелман. През април Facebook заяви, че изпълнителният директор на Netflix Inc. Рийд Хейстингс и бившият ръководител на персонала на Белия дом Ерскин Боулс няма да се кандидатират за преизбиране в Борда. И двамата периодично влизаха в спорове с  Тийл за политическите проблеми, твърдят хора, запознати със случващото се. Facebook все още не е определил нов водещ независим директор.

Откровените консервативни и либертариански възгледи на Тийл го отличават от иначе широко либералната общност на Силициевата долина. Зукърбърг отдавна цени съветите му, а вътрешни източници  описват настоящите им отношения като съюз, основан отчасти на тяхното дълго приятелство. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:10 | 12.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
pioner
преди 4 години
Имайки предвид, че Тийл е може би най - влиятелният човек в Америка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още