Facebook обяви, че пуска Facebook Pay - унифицирана платежна система, чрез която потребителите в нейната платформа, включително в WhatsApp и Instagram, могат да правят разплащания без да излизат от приложението, предава Ройтерс.
Социалната мрежа разкри, че услугата ще позволи на потребителите да изпращат пари или да правят разплащания чрез сигурни опции като PIN или биометрични данни на смартфоните си.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви по-рано тази година, че компанията планира да унифицира чат инфраструктурата в своите платформи. Той обяви, че компанията ще криптира съобщенията на повечето от чат услугите си и ще ги направи съвместими, тъй като през последните няколко години личните съобщения излизат на преден план пред дискусиите в традиционната отворена платформа, в случая списъкът с новини във Facebook.
Социалната мрежа твърди, че новата услуга ще събира потребителска информация, като платежен метод, дата, сума и контакти при извършване на трансакцията. Facebook ще ползва тези данни, за да показва таргетирана реклама на потребителите.
Рекламните практики на Facebook са внимателно наблюдавани от регулаторите през последните няколко години заради все по-големите притеснения за начина, по който тя събира и използва информацията на потребителите.
Facebook Pay ще бъде достъпна във Facebook и Messenger още тази седмица в Съединените щати, посочи компанията в публикация в блога си.