Facebook отчете ръст на броя потребители на печелившите си пазари и трети пореден ръст на тримесечните приходи, но спорната роля на компанията в политическата реклама отвлече вниманието от добрите резултати, когато главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг се изправи пред анализаторите, предава Ройтерс.
Книжата на компанията повишиха стойността си със 196,64 долара по време на следборсовата търговия в сряда.
През последните три години Facebook, най-голямата социална мрежа в света, се изправи срещу нарастващото недоволство на потребителите и властите за това как управлява потребителските данни и невъзможността си да вкара в ред своя нюзфийд.
Зукърбърг започна обръщението си към анализаторите, като защити политиките на компанията да пускат реклами от политици, включващи фалшиви или подвеждащи твърдения. Той заяви, че Facebook не иска да задуши политическото говорене, въпреки че нейният конкурент Twitter обяви по-рано, че забранява политическата реклама в платформата си в целия свят.
Facebook потвърди пред Ройтерс, че някои служители са критикували нейните политики в писмо. Зукърбърг посочва, че рекламите от политици, които представляват под 0,5% от приходите на Facebook за следващата година.
"Очаквам, че това ще бъде много трудна година“, заяви той, допълвайки, че проблемите с политическото съдържание могат да доведат до разследвания.
Общите разходи на Facebook за третото тримесечие са достигнали 10,5 млрд. долара, или с 32% повече спрямо година по-рано. Оперативният марж за третото тримесечие е 41%, в сравнение с 42% година по-рано.
Прогнозата на Facebook за общите ѝ разходи за 2019 г. е в диапазона 46 до 48 млрд. долара, или с 55% повече и във високата част на диапазона, в сравнение с 2018 г. Компанията оцени, че общите ѝ разходи за 2020 г. ще са между 54 и 59 млрд. долара, или с 23% повече от високата част на тазгодишния диапазон. Притесненията за опазването на данните доведоха до ускоряване на разходите за служители в този отдел и за други позиции.
Приходите за третото тримесечие са скочили с 29 на сто спрямо година по-рано до 17,65 млрд. долара, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 17,37 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.
Facebook, вторият по големина търговец с онлайн реклама в света, заяви, че приходите му в този сегмент ще растат по-бавно през четвъртото тримесечие, с около 20-25%, отчасти заради избора на компанията да ограничи възможностите си за таргетира реклами на база лични данни.
Facebook отчете 6,09 млрд. долара печалба, или 2,12 долара на акция. Анализаторите очакваха 5,47 млрд. долара, или 1,91 долара на акция.
За тримесечието Facebook отчете 2,8 млрд. месечни потребители и 2,2 млрд. дневни. Основната платформа Facebook е достигнала 1,62 млрд. потребители дневно при прогноза за 1,61 млрд. долара. След като преживя стагнация на броя потребители в Европа и Съединените щати през последните тримесечия, Facebook успя да увеличи броя на дневните си потребители през последното тримесечие във всичките си четири региона. Това се случи за първи път тази година.