Facebook обяви новите стъпки, които предприема, за да се бори с дезинформацията и натиска върху гласоподавателите преди изборите за президент на САЩ през ноември 2020 г. Новините бяха разкрити в същия ден, в който компанията обяви премахването на руски акаунти в Instagram, насочени към американските граждани, предава Ройтерс.
Facebook заяви, че ще увеличи прозрачността чрез мерки, като показването на повече информация за потвърдения собственик на Facebook страниците и ясно маркиране на съдържанието, което независимите проверяващи фактите са отбелязали като фалшиво.
През последните седмици социалната мрежа е обект на критики във връзка с политиката ѝ да не проверява рекламите, пускани от политици, което предизвика гнева на кандидатите за президент Джо Байдън и Елизабет Уорън.
Миналата седмица главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг защити тези политики, посочвайки, че социалната мрежа е създала трансформиращи места за общуване, които не бива да бъдат затваряни.
В същия ден кампанията на Байдън призова за премахването на реклама, която не е публикувана от политик и включва фалшиви твърдения за бившия вицепрезидент. Кейти Харбат, ръководител на глобалната политика на Facebook по отношение на изборите, заяви в отговор, че ако в момента неактивната реклама бъде пусната отново, тя трябва да бъде изпратена на трети страни извън Facebook, които да проверят фактите в нея.
Сега Facebook коментира, че в сила ще влезе планираната забрана за платени реклами, които призовават хората в САЩ да не гласуват. Пред репортери Зукърбърг коментира, че забраната върху дезинформацията на гласоподавателите ще бъде приложена и за реклами от политици.
Компанията ще започне да отбелязва държавните медии в страницата си и в рекламната библиотека на сайта. В публикация в блога си Facebook заяви, че планира да разшири това маркиране от следващата година и то да обхване специфични публикации, както във Facebook, така и в Instagram.
Facebook, Twitter и YouTube бяха наскоро остро критикувани, след като показаха реклами от китайска държавна медия, която се обявява против протестиращите в Хонконг.
Този месец комисията към Сената на САЩ, която разследва руската намеса в изборите в САЩ през 2016 г., заяви, че най-известното звено за пропаганда на Кремъл е засилило активността си в социалните мрежи след вота.
Същевременно Facebook ще въведе и брояч, който ще показва колко харчат кандидатите за президент за политическа реклама. Това е част от усилията на компанията да направи рекламната си библиотека по-лесна за използване, твърди Зукърбърг.
През 2018 г. Facebook пусна онлайн платформа за политическите реклами, но базата данни беше критикувана от експерти, като зле поддържана, както и че не предоставя достатъчно полезна и целенасочена информация.