Американската технологична компания Facebook Inc ще забрани реклами, които обезкуражават хората да гласуват преди президентските избори в САЩ през 2020 г., става ясно от втория годишен доклад за гражданските права, публикуван в неделя.
Facebook обещва в него да въведе забраната за новата си политика „не гласувай" през есента, преди изборите в САЩ на 5 ноември, поясни главният оперативен директор Шерил Сандберг в постинг в корпоративния блог, с който се анонсира одита.
Миналата година Facebook разшири политиката си срещу потискането на гласоподавателите, като забрани публикации, които разпространяват дезинформация относно методите на гласуване, датите и времето на изборите и местата за гласуване. Тези правила включват забрана на тактики за сплашване, като например погрешно представяне на това дали ще бъдат отчетени гласовете.
Новата политика „за негласуване“ е в етап на развитие и компанията търси съвети от редица изборни организации.
Facebook заяви, че мярката вероятно ще се прилага само в Съединените щати при първоначалното ѝ пускане и няма да включва ограничаване на органични публикации от потребителите. Социалната медия заяви, че работи активно, за да премахне злонамерено съдържание, свързано с изборите. Компанията сега ще обхваща и реклами „не гласувай“ в усилията си да предотврати координираните усилия за въздействие върху изборите.
Припомняме, че гигантът в социалните медии бе използван за разпространение на дезинформация за предишните избори. Американските разузнавателни агенции твърдят, че по време на кампанията през 2016 г. е имало обширна операция на руското кибер влияние, насочена към подпомагане на избора на Доналд Тръмп. Русия многократно отрича твърденията.
„Ние се фокусирахме върху рекламите, защото в тях има целенасочен компонент", заяви директорът на публичната политика в компанията Нийл Потс. „Ние ги разпознаваме като политическа тактика, която е много по-тясно свързана с потискането на избирателите".
Рекламите, които казват на хората да „бойкотират изборите“, са непропорционално насочени към афроамерикански потребители на Facebook, казва пред Ройтерс Иън Вандеуолкър, старши съветник в Центъра за правосъдие на Бренан.
Най-голямата социална мрежа в света също така обеща да въведе нова политика за дезинформация през есента, преди преброяването в САЩ през 2020 г., забраняващо изопачаването на изискванията или методите на преброяването, става ясно от доклада.
Facebook започна да провежда годишния одит на гражданските права през 2018 г., за да адресира проблемите на недостатъчно представените общности и групи за застъпничество на своята платформа.
Компанията е подложена на внимателен анализ на подхода си към съдържанието, публикувано на нейната платформа. Тя не забранява повечето форми на дезинформация, а вместо това публикува предупреждения, които понижават видимостта на подвеждащия материал, така че да достигне до по-малко хора.
Руското влияние върху изборите в САЩ предизвика остри критики към Facebook. Това обаче помогна на компанията да определи ключовите тактики, използвани в кампаниите за дезинформация.
През октомври 2018 г. Facebook създаде първата си военна зала за борба с кампаниите за дезинформация по време на междинните избори в САЩ. Подобни военни стаи бяха създадени през тази година в Бразилия, Индия и Европа - преди изборите там.
Следващият доклад за напредъка на гражданските права във Facebook ще бъде публикуван в началото на следващата година.
преди 5 години ПРАВОТО да гласуваш е ПРАВО, не е ЗАДЪЛЖЕНИЕ.Ограничаването на това право, не изглежда много "демократично".Интересно ми е, кое е следващото нещо, което Фейсбук ще прецени, че е "по-правилно" от друго нещо и ще го наложи ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар