Главният оперативен директор на Facebook Inc. Шерил Сандберг заяви, че призивите за разделяне на гиганта на социалните мрежи на части не са несправедливи, но това няма да реши най-големите проблеми на компанията.
„Това са правилните въпроси, но въпросът е какъв е правилният отговор. Мисля, че правилният отговор е да се създадат правилните правила за интернет", заяви Сандберг в интервю за CNBC. „Можеш да ни разбиеш на части , да разбиеш другите технологични компании, но всъщност няма да се занимаеш с основните проблеми, за които хората са загрижени", каза тя.
Сандберг заяви, че най-належащите проблеми на технологичната индустрия, като сигурността на изборите и неприкосновеността на личния живот, са проблеми, пред които са изправени всички технологични компании, независимо от размера им. Ето защо Facebook активно призовава за технологични регулации във Вашингтон и в Европа, добави Сандберг.
„Ние знаем, че не можем да го направим сами“, каза тя.
Призивите за разбиване на Facebook на части се засилиха през последните месеци. Няколко кандидати за президент, включително сенаторите Бърни Сандърс и Елизабет Уорън, настояват за разделяне на Facebook, както и самият Крис Хюз, съосновател на Facebook и бивш съквартирант в колежа на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг.
Хюз подчерта, че Зукърбърг разполага с прекалено голямо влияние, включително върху настроенията на избирателите, защото контролира социалните мрежи Facebook, Instagram и други услуги. Според Хюз е необходимо Facebook да бъде разделена на няколко компании, като властите на САЩ да проверят дали те не нарушават антимонополното законодателство.
Предложението на Хюз няма да помогне за решаване на тези проблеми, подчерта почти веднага след публикуването на мнението му Зукърбърг. „Мисля, че ако се притеснявате за демокрацията и изборите, бихте искали да има компания като нашата, която може да инвестира милиарди долари годишно за разработване на най-нови средства срещу намеса в изборите", добави той.
Тази година бюджетът на Facebook за сигурността е по-голям, отколкото цялата печалба на компанията, когато става публична.
„Можем да си позволим това до голяма степен, защото създадохме успешен бизнес", подчерта главният изпълнителен директор на компанията.
В същото време Зукърбърг увери, че смята за много сериозни въпросите, повдигнати в статията на Хюз.
„Има реални проблеми, отнасящи се до вредното съдържание, както и за намирането на баланс между свободата на изразяване и сигурността, предотвратяването на намесата в избори и защитата на личните данни", призна той, но подчерта, че разделянето на компанията няма да помогне за решаването им.
Oще технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!