Ръководителят по глобалните въпроси на Facebook Inc. заяви, че социално-медийната компания е готова да проучи начини за освобождаване на някои европейски партии и политици от ЕС от правилата за онлайн политическа реклама, съобщава Financial Times.
Изпълнителният директор Ник Клег отправи предложението си в писмо до председателя на Европейския парламент, съобщи Financial Times, цитирайки документ, с който разполага. Коментарите са отговор на реакцията, породена от новите правила за прозрачност на Facebook, които ще изискват от хората или групите, които публикуват политически реклами, да се регистрират във всяка държава от ЕС, където се появяват рекламите, съобщава Financial Times.
Клег идентифицира 19 институции на ЕС, които платформата може да освободи от правилата за един месец, предшестващ европейските избори, които се провеждат от 23 до 26 май, става ясно от писмото му до председателя на Европейския парламент Антонио Таяни.
Facebook „проучва дали можем технически да изградим инструменти, които да позволят на упълномощените администратори на 19-те институционални страници, които идентифицирахме, да насочват реклами към хората в целия ЕС“, пише Клег в писмото, цитирано от FT. „Ще бъде предизвикателство да направя това в исканото време и ще трябва да потвърдя дали е възможно, ако се споразумеем, че това е правилното решение".
Говорител на Европейския парламент заяви пред FT, че очаква Facebook да предостави временно облекчаване на процедурите, докато от социалната мрежа отказват да коментират темата.
Всичко за евроизборите четете тук!