IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook вече обяснява защо виждаме определени публикации във фийда

Социалната мрежа предложи нов инструмент за по-голяма прозрачност в платформата

18:55 | 01.04.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Facebook пуска нов инструмент, който позволява на потребителите да разбират защо виждат определени публикации в нюзфийда си, пише CNBC.

Новата функция, наречена “Why am I seeing this post?” прави това, което и описва в името си - показва причините за подредбата на публикациите от приятели, страници и групи.

“Това е първият път, в който предоставяме информация за това как работи подредбата директно в приложението”, коментира Рамя Сетураман, продуктов мениджър на Facebook в публикация в блога на компанията.

Новият бутон може да бъде открит в падащото меню от дясната страна на публикацията. След като кликнете, ще ви покаже как публикацията е избрана специално за вас.

Снимка: Facebook

Тук влизат данни за това колко често потребителите си взаимодействат с автора на публикацията, колко често се случва това с дадена медия (ако става дума за видеа, снимки или линкове) и колко популярна е публикацията спрямо други.

Потребителите ще имат опция да кажат на Facebook дали искат да виждат подобни публикации и в бъдеще. Предложена е и опцията за спиране на следването на човека, страницата или групата, настройки на предпочитанията на News Feed или управление на поверителността.

По този начин Facebook увеличава сегашните си инструменти за реклами, които позволяват на потребителите да виждат обосновката на рекламодателя за таргетирането им. Въпросната функция носи името “Why am I seeing this ad?”. Преди това можеше да се види само как рекламодателите са таргетирали потребителя на база на възраст, пол, локация, интереси или посещения на уебсайтове.

“И двата ъпдейта са част от продължаващите инвестиции от наша страна в това да даваме на хората повече контекст и контрол във Facebook”, коментира представителят на компанията в блога.

Facebook и други платформи като YouTube и Twitter са обвинявани, че не са достатъчно прозрачни за начина, по който работят техните алгоритми за препоръка на определено съдържание. Facebook пък е остро критикувана и за начина, по който платформата съхранява потребителски данни и служи за намеса в изборите.

По-рано главният изпълнителен директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг призова за единна интернет регулация за справяне с терористичната пропаганда и речта на омразата онлайн.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още