Имайки предвид размера, не е изненадващо, че ръстът на потребителите на Facebook напоследък се забавя. В края на краищата социалната мрежа има повече от 2,3 милиарда (!) месечно активни потребители, докато според Международния съюз по телекомуникациите броят на интернет потребителите в глобален мащаб е около 3,9 млрд. души.
Това, което вреди на компанията, е фактът, че най-засегнатите от забавянето региони са тези, в които Facebook генерира лъвския дял от приходите си. През последните три месеца социалната мрежа е добавила само 2 млн. потребители в Северна Америка и 5 млн. потребители в Европа, където генерира съответно 50 и 25 процента от общите си приходи през последното тримесечие.
Следната графика на Statista показва колко по-ценен е северноамериканският потребител за Facebook в сравнение с потребителите в Азиатско-тихоокеанския регион, където социалната мрежа в момента отчита най-голям ръст на потребителската си база.
През четвъртото тримесечие на 2018 г. средният доход от потребител възлиза на 34,86 долара в САЩ и Канада и само на 2,96 долара в Азиатско-тихоокеанския регион.
Вижте още по темата във видеото на Bloomberg TV Bulgaria