IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Зукърбърг: Рекламният модел на Facebook е тревожен за мнозина

След скандала с личните данни и споровете за персонализираната реклама мрежата губи доверие, а основателят се опитва да я защити

10:38 | 25.01.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Някои хора се притесняват, че рекламите създават несъответствие между интересите между нас и хората, които използват нашите продукти. Често ме питат дали имаме стимул да увеличим ангажираността във Facebook, защото това създава повече рекламни инвентари,  дори и това да не е в най-добрия интерес на хората.

Искам да бъда ясен: фокусирани сме върху това да помагаме на хората да споделят и да се свързват повече, защото целта на нашата услуга е да им помогнем да поддържат връзка със семейството, приятели и общности. Но от бизнес гледна точка е важно времето на хората да се изразходва добре или те няма да използват нашите услуги в дългосрочен план. Т. нар. кликбейт и друг подобен спам може да предизвика ангажимент в близко бъдеще, но би било глупаво за нас умишлено да показваме такива публикации. В крайна сметка хората не ползват платформата ни, за да виждат такова съдържание.

Друг въпрос е дали оставяме вредно или поляризиращо съдържание с умисъл в платформата, защото то води до ангажиране. Отговорът е - не. Хората постоянно ни казват, че не искат да виждат такова съдържание. Рекламодателите също не искат техните марки да са близо до него. Единствената причина това лошо съдържание да остава в платформите е, че хората и системите за изкуствен интелект, които използваме, за да го преразгледаме, все още се развиват и подобряват, а не защото имаме стимул да го игнорираме.

В края на краищата - важният въпрос е дали бизнес модел, базиран на рекламите, насърчава компании като нашата да използват и съхраняват повече информация, отколкото ни е нужна, за да осъществяваме потребителските услуги.

В този случай няма съмнение, че ние събираме информация и за рекламни цели - но тази информация е важна за сигурността и работата на нашите услуги. Например, компаниите често поставят код в своите приложения и уебсайтове, така че когато някой провери даден елемент, те могат да покажат реклами за него по-късно, за да им напомнят да завършат покупката си. Но този тип сигнал също може да бъде важен за откриване на измами или фалшиви акаунти. Ние даваме на хората пълен контрол над това дали да използваме тази информация за реклами, но решението как да използваме тази информация за сигурността или работата на нашите услуги вземаме сами. И когато попитахме хората за разрешение да използват тази информация, за да подобрят рекламите си като част от спазването на GDPR, огромното мнозинство от потребителите заявиха, че искат да направим това, защото предпочитат по-подходящи реклами.

В крайна сметка считам, че най-важните принципи около данните са прозрачността, изборът и контролът. Трябва да сме наясно с начините, по които използваме информацията, а хората трябва да имат ясен избор за това как използваме информацията им. Ние вярваме, че регулирането, което кодифицира тези принципи в целия интернет, би било добре за всички.

Важно е да се получи това правилно, защото има ясни ползи за този бизнес модел. Милиарди хора получават безплатна услуга, за да се свържат и да останат свързани с хората, и който им осигурява пространството да се изразяват. Малките предприятия по света получават достъп до инструменти за растеж и така създават работни места.

Има над 90 милиона малки фирми във Facebook и те представляват голяма част от нашия бизнес. Повечето от тях не могат да си позволят да купуват телевизионни реклами или билбордове, но сега имат достъп до същите инструменти, които преди биха имали само големите компании.

Това създава огромни възможности, тъй като малките предприятия създават по-голямата част от работните места и икономическия растеж по света. В глобално проучване половината от фирмите във Facebook твърдят, че са наели повече хора, откакто са се присъединили към мрежата. Това означава, че те използват нашите услуги, за да създават милиони работни места. За да сложим това в перспектива, цялата икономика на САЩ създаде 2,6 милиона работни места миналата година.

За нас технологията винаги е била за това, да овластим възможно най-много хора. Ако вярваме в свят, в който всеки може да ползва гласа си и да получи еднакъв шанс да бъде чут, в който всеки може да изгради предприятие от нищото, то е важно да създадем технология, която да служи на всички. Това е светът, който изграждаме всеки ден и нашият бизнес модел прави това възможно. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:00 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още