Акциите на американския технологичен концерн Facebook Inc. поскъпнаха в сряда с над 4,4 на сто, заличавайки спадовете от предните дни, които доведоха акциите до най-ниското им ниво от януари 2017 г.
В сряда Citron Research публикува бичи материал за Facebook, като пише, че „подкрепя книжата" на компанията. Citron издаде целева цена от 160 долара за ценна книга, което означава близо 30% ръст спрямо достигнатата в понеделник стойност, изчислява Bloomberg.
Преди две години и половина Citron Research заяви, че Facebook е дългосрочна позиция за шорт продажби. По това време акциите се търгуваха в диапазона от 120 долара. През последните 30 месеца социалата мрежа удвои тримесечните си приходи и опасенията за ангажираност се промениха, поясняват от анализаторската компания. Въпреки това цените на акциите отново са в диапазона на около 120 долара.
И все пак 2018 година е годината, която акционерите на Facebook биха искали да забравят, тъй като акциите загубиха около 30% от началото на годината и над 40% от обявяването на последните тримесечни резултати. И все пак, докато медиите съобщават за поредния скандал, а NYT дори се опита да насърчи движението #deletefacebook, чисто финансово нещата изглеждат по друг начин – приходите, а по-важното – броят на потребителите, очевидно не се влияят много от това.
Докато четете тази статия, Facebook има 2,2 милиарда активни потребители и е увеличил приходите си с 33% на годишна база по време на тези спорни 12 месеца. А трябва да се има предвид, че базата от потребители изключва Китай.
Facebook расте по-бързо от 95% от листнатите на S&P компании с маржове, по-високи от около 90% от тези на компаниите в S&P. За първи път обаче Facebook се търгува с отстъпка спрямо S&P. Според Citron това се дължи изцял;о на 2018 г. - годината, в която Facebook се превърна в зло.
Но това, което въодушевява Citron най-много, не са редица технологии, като предаване на видео на живо, триизмерни снимки, интеграция на платформи или добавена реалност.
„Ние вярваме, че инвеститорите ще бъдат възнаградени от преместването на потребителското поведение към пазаруване в Instagram и персонализирането на търговския процес“, казват от анализаторската компания.