Facebook се сблъсква с все по-голям натиск заради защитата на личните данни, след като oкръг Колумбия заведе дело срещу компания за начина, по който съхранява потребителската информация. Това се случва, след като данните на милиони американци бяха прехвърлени на Cambridge Analytica, политическата консултантска компания, наета за кампанията на Доналд Тръмп преди изборите през 2016 г., пише Bloomberg.
По делото Facebook е обвинена в това, че е нарушила регулацията за защита на потребителите в резултат на липса на наблюдение на приложенията на трети страни. Новината за случая беше обявена само няколко часа след публикуването на статията на New York Times, в която се твърди, че социалната мрежа е позволила, дори след скандала с Cambridge Analytica, над 150 компании да имат достъп до повече потребителски данни, отколкото тя беше обявила. Това предизвика нови призиви от Конгреса за действия.
„Повече от очевидно е, че на този етап социалните мрежи не са готови доброволно да опазват личните данни и сигурността на своите потребители“, написа в Twitter Марк Уорнър, демократ от Вирджиния. „Конгресът трябва да направи нещо“.
Цяла година Facebook е засипвана от въпроси за защитата на личните данни, а акциите ѝ понесоха пореден удар в сряда. Стойността им се понижи със 7,3% и те се търгуваха на цена от 136,43 долара следобяд в Ню Йорк.
Разкритията, че е отговорна за манипулациите в социалната мрежа преди и след американските президентски избори през 2016 г., засегнаха репутацията на компанията и предизвикаха гнева на Вашингтон. От известно време депутатите заплашват, че ще въведат нова регулация, за да обуздаят Facebook, a New York Times изглежда налива още масло в огъня.
Facebook обяви, че разглежда жалбата си и очаква да продължи дискусиите си с властите. Отделно от това, в отговор на написаното от New York Times, базираната в Менло Парк, Калифорния, компания заяви, че "никое от тези партньорства или функции не е дало на фирмите достъп до информация без необходимото разрешение от хората".
Демократът Уорнър, който е присъствал на изслушването на главния оперативен директо на Facebook Шерил Сандбърг, твърди, че статията в Times е поредният пример, който показва, че Facebook не предлага истинска прозрачност за това как се ползват данните и от кого.
Мениджърът на кампанията за преизбирането на Тръмп – Брад Парскейл, написа в Twitter, че „часовникът тиктака за Зукърбърг и Сандбърг“. Той критикува остро социалните мрежи заради обвиненията в систематично заглушаване на консерваторите и нарича разкритията за достъпа до лични съобщения „последния пирон в кофчега“.