Що се отнася до данните на потребителите, технологичните концерни Apple и Facebook едва ли биха могли да действат по-различно. Докато Facebook печели парите си с персонализирана реклама и едва ли може да знае повече за своите потребители, Apple все повече се превръща в защитник на данните. Публичните изявления по темата сега предизвикват спорове между компаниите - и вероятно са накарали главния изпълнителен директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг да забрани на мениджърите си да ползват iPhone.
Поне това става ясно от материала на New York Times от сряда, в чиято основа е разработката за това как Зукърбърг и други директори се опитват да отклонят критиките в компанията и от Конгреса за руската пропаганда, разпространявана през Facebook през последните три години.
Според медията Зукърбърг е бил бесен на реакцията на главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук по повод скандала за данни около Camebridge Analytica през пролетта. Кук бе помолен по време на гостуване в американския канал MSNBC да коментира как би реагирал, ако е на мястото на Facebook. Съпроводен от бурен смях и аплодисменти, Кук заяви: „Аз никога няма да съм в тази ситуация. Няма да ровим в личния ви живот. Поверителността за нас е човешко право. Това е гражданска свобода“. Зукърбърг „е бил разперен от гняв", пише вестникът, позовавайки се на близки до мениджъра източници.
И веднага след това е отвърнал по свой начин, заповядвайки на мениджмънта в социалната мрежа да ползва само смартфони с Android. Официалната обосновка: Android е много по-разпространен по целия свят, така че служителите трябва да се потрудят повече в тази насока, за да гарантират добро преживяване на потребителите. Причината не е нова: още през 2012 г. Зукърбърг обяви, че екипът му най-накрая ще бъде по-загрижен за тогава бедната на приложения за Android екосистема на Facebook.
Зукърбърг обаче обяви и открито мнението си за удара на Кук. Apple многократно се хвали с факта, че не трябва да шпионира своите потребители като хардуерна компания в същата степен, както рекламните гиганти Facebook и Google. В интервюто за MSNBC Кук стигна още по-далеч, наричайки „неприкосновеността на личните данни човешко право“. „Бихме могли да спечелим много повече пари, ако гледахме на клиентите си като продукт, но решихме да не го правим", каза Кук.
Зукърбърг нарече тази аргументация „невярна“ още през април. Предположението, че клиентите не биха могли да бъдат важни за някой, който предлага безплатен продукт, според него е „невярно“.
В подробното разследване на NYT обаче спорът с Apple е по-скоро бележка под черта, като материалът се концентрира повече над реакцията на Facebook на скандала с данните и влиянието върху изборите в САЩ през 2016 г. В анализа се показва подробно колко е бил изненадан Facebook от скандала и огромните реакции, които последваха. Повече за това вижте тук!
Още новини от технологичния свят вижте във видеото
преди 6 години Това е по-остро: Мошеници и дори правителствата се възползват от доверието на потребителите, за да задълбочат разделенията, да провокират насилие и дори да подкопаят общото ни разбиране за това кое е истина и кое лъжа, изтъкна Кук.https://economix.bg/%d0%b2-%d0%be%d1%87%d0%b0%d0%ba%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%b5-%d0%bd%d0%b0-gdpr отговор Сигнализирай за неуместен коментар