IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще се провали ли отново Facebook?

Инвеститорите са в очакване на новия отчет на компанията

17:19 | 30.10.18 г.
<p>
	Снимка: Архив Ройтерс</p>

Снимка: Архив Ройтерс

Социалната мрежа Facebook върви към края на най-тежката си година като публична компания. Преди обявяването на резултатите, което е планирано за след приключването на борсовата сесия в САЩ, анализаторите се молят новините да не са още по-лоши, пише Bloomberg.

Очаква се социалната мрежа да отчете приходи от 13,8 млрд. долара за тримесечието, с 34% повече спрямо година по-рано. Оперативната печалба пък се очаква да е 5,79 млрд. долара според прогнозите на анализаторите, анкетирани от Bloomberg.

Тези добри прогнози се появяват след поредно тримесечие на сътресения, включително оставки на директори, пробив в системите, заплахи от регулаторите и проблеми с ограничаването на дезинформацията преди ключовите избори в САЩ. Стойността на акциите на Facebook нарасна с под 1% преди началото на търговията в Ню Йорк, след като в понеделник записа спад от 2,3%. Откакто на 25 юли достигна рекорден връх, цената на акциите се е понижила с 35%.

Преди три месеца Facebook изненада Wall Street с по-ниски приходи за второто тримесечие от очакваното. Освен това компанията предупреди, че растежът може да се забави, докато разходите растат. Тази седмица инвеститорите ще следят внимателно данните за ангажираността на потребителите и за разходите. Най-важното за тях ще е Facebook да не им поднесе поредна неприятна изненада.

Facebook загуби над 200 млрд. долара пазарна капитализация от юли насам, а акциите ѝ се търгуват близо до най-ниското им ниво от май 2017 г. Инвеститорите са притеснени, че потреблението на основното приложение на социалната мрежа достига плато, а бъдещите източници на растеж, като чат приложенията, няма да са толкова печеливши.

Очаква се активните потребители месечно да са 2,28 млрд. за третото тримесечие, което е повече от 2,23 млрд. за предходния отчетен период.

Ако Facebook успее да накара потребителите да влизат редовно в социалната мрежа, приходите от реклами ще продължават да се трупат, което ще даде възможност на компанията да инвестира в решения на проблемите си.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:24 | 10.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още