IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кои гиганти похарчиха милиони за политическа реклама във Facebook

Социалната мрежа пусна своята нова база данни, която цели по-голяма прозрачност

13:08 | 24.10.18 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Новата база от данни на Facebook за политическите реклами разкри, че компании като Exxon Mobil, Ben & Jerry’s и Penzeys Spices заедно са похарчили милиони долари, за да насърчат гласуването и да повлияят на вота на американците на изборите, предава Ройтерс.

Малък обем от данни за рекламните разходи обикновено се публикува от определени компании, но по-голямата прозрачност на Facebook за политическата активност в нейната услуга разкри повече подробности за стореното преди изборите на 6 ноември. Социалната мрежа показва, че 256,4 млн. долара са били похарчени за политическа реклама от май насам.

Google и Twitter също представиха подобни бази от данни. Но в сравнение с Facebook Google покрива по-тесен кръг от рекламодатели, а инструментът на Twitter се оказва по-труден за ползване.

Базата, пусната от Facebook вчера и наречена „Ad Archive Report”, ще дава седмични новини за това колко харчат рекламодателите във Facebook, особено за насърчаване на гласуването.

Петролният гигант Exxon Mobil е похарчил над 2,1 млн. долара за реклами във Facebook от май насам, повече от всяка корпорация, застанала зад онлайн петицията Care2.com. Exxon Mobil е промотирала кампания, подкрепяща офшорни сондажи и е призовала да се гласува с „Не“ в Колорадо във връзка с мярка, която би ограничила фракинга.

Компанията не е отговорила веднага на запитването за коментар.

Ben & Jerry’s, която е част от Unilever, е похарчила над 401 хил. долара от май досега за различни реклами

Джей Тендън, мениджърът по дигиталния маркетинг в САЩ на производителя на сладоледи заяви, че компанията приветства прозрачността .

„Отдавна отстояваме ценностите на нашата компания и използваме инструментите си за бизнес, включително паричните ни разходи и присъствието ни в социалните мрежи, за да подкрепяме промяната, която се надяваме да видим в света“, коментира Тендън в имейл.

Penzeys, американски търговец на подправки, базиран в Уисконсин, е похарчил 773 хил. долара за реклами, свързани със случая с Брет Кавано. 

Вижте повече във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 0
pioner
преди 6 години
Май ги хванаха по бели ***, ама несменяни!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
pioner
преди 6 години
Май ги хванаха по бели ***, ама несменяни!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още