Facebook пуска общодостъпна база данни, която ще предоставя информация относно разходите за реклама от страна на рекламодателите за политически кампании и въпроси от национално значение в навечерието на междинните избори в САЩ, съобщава Ройтерс.
Това е своеобразен отговор от страна на технологичната компания, насочен към американското правителство, което задължи социалните платформи да предоставят достъп до този тип информация.
Facebook е изправена и през заплахата от сериозни критики от страна на потребителите и законодателите, след като сподели, че руски агенти за използвали платформата за разпространяване на дезинформация преди и след президентските избори от 2016 г.
Тогава от Москва отрекоха твърдението.
Базата данни, наречена „Рекламен архивен отчет“ ще се актуализира ежеседмично с подробности около разходите по политически реклами.
Тази секция ще бъде достъпна за всички потребители които искат да се информират за този тип разходи, независимо дали са регистрирани към платформата на Facebook.
Google стартира подобна функция през август тази година.