Акциите на Snap се сринаха във вторник с нови 7 на сто, след като анализатор заяви, че компанията "бързо изчерпва парите си" и че смята, че в средата до края на 2019 г. трябва да се осъществи повишение на капитала.
Слабостта във вторник бутна цената на акциите до рекордното дъно от 6,92 долара. Те загубиха огромните 63% от стойността си - от около 18,50 долара за акция - откакто невероятният тиут на американската телевизионна риалити звезда и модел Кайли Дженър през февруари разкритикува редизайна на приложението Snapchat, като по този начин изтри повече от 13 милиарда долара пазарна капитализация.
„Все още ли някой отваря Snapchat“, написа тя в Twitter до последователите си на 22 февруари, коментирайки спорния редизайн на приложението. „Или само аз... това е толкова тъжно".
Непосредствено след публикацията в Twitter акциите на Snap се сринаха с повече от 7%. И оттогава насам „търсенето от страна на мечи спекуланти на къси позиции за Snap постоянно се покачва", казва Матю Унтърмен, директор на финансово-аналитичната фирма S3 Partners, цитиран от Marketsinsider.
До вторник шортселърите, които са заели къси позиции непосредствено след туита, са генерирали печалба от 1,046 млрд. долара, което е доходност от 76%, показват данни на S3. снап
След като се стабилизираха на цени между 12 и 14 долара за акция през юни и юли, книжата бяха подложени на натиск след излизането на финансовите данни за второто тримесечие на компанията на 7 август. Резултатите показаха, че макар резултатите да са по-добри от очакваното, има спад на ежедневно активните потребители.
Понижението в тази тенденция „се дължи основно на малко по-ниска честота на използване сред потребителите поради прекъсванията, причинени от редизайна ни", каза тогава главният изпълнителен директор Евън Шпигел по време на разговора с анализаторите. Акциите се понижиха с 6,7% след публикуването на данните и така и не се възстановиха.
Миналата седмица Шпигел изпрати до служителите на компанията текст от 15 страници, в които твърди, че фирмата ще излезе на печалба през 2019 г. Освен това се извинява за редизайна на мобилното приложение Snapchat. „Най-голямата грешка, която допуснахме с нашия редизайн, е компромис с една от основните ни ценности – да сме най-бързият начин за комуникация“, пише Шпигел.
Но анализаторите остават загрижени за бъдещето на компанията. Така например Антъни ДиКлементе от Evercore ISI смята, че тенденцията за спад на броя активни потребители ще продължи и през третото тримесечие. Той сви целевата си цена за акциите от 9 на 7 долара за брой.