Американската социална мрежа обяви в Ню Йорк, че функцията Stories има около 300 млн. активни потребители дневно в Messenger и Facebook, пише VentureBeat.
Освен това компанията хвърли светлина върху това как планира да привлече повече потребители и рекламодатели в Stories.
От всички приложения на Facebook Instagram Stories все още има най-голям брой активни потребители дневно, но трябва да се има предвид, че функцията в приложението е активна от повече време. През юни Facebook обяви, че Instagram Stories има 400 млн. активни потребители дневно. Същевременно е трудно да се проследи растежът на Facebook Stories.
Първоначално Facebook разкри броя на хората, които споделят Stories както в нейното основно приложение, така и в Messenger, тъй като когато някой публикува Story в приложението за съобщения, то автоматично се споделя и във Facebook Stories. През май компанията заяви, че само Facebook Stories има 150 млн. активни потребители дневно.
На събитието Facebook обяви, че от днес всички рекламодатели в глобален мащаб ще могат да пускат реклами в Stories. Припомняме, че социалната мрежа започна тестовете на тези реклами още през май. Освен това фирмата ще стартира предлагането на реклами в Messenger Stories в близките седмици.
Едно от предизвикателствата, с които Facebook се сблъсква в продажбата на реклами в Stories, е, че снимките и видеата за тези реклами трябва да се показват вертикално, докато повечето рекламни кампании се снимат хоризонтално. В опит да улесни рекламодателите да използват Stories, Facebook им позволява да качват хоризонтално съдържание, което след това се конвертира във формат за цял екран, който да отговаря на изискванията за Stories.
Директори на Facebook, сред които главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, са изразявали увереност, че споделянето на Stories ще изпревари споделянето във фийда през следващите години, тъй като потребителите искат да споделят по-естествени моменти от своя живот.