Най-голямата в света социална мрежа Facebook заяви, че е разследвала хиляди приложения и е блокирала 400 от тях, откакто скандалът за изтичане на данни се разрази през март.
Това е двойно повече от цифрата, която компанията бе заявила преди това. Facebook е предприела тези стъпки „поради опасения, свързани с разработчиците, които са създавали приложенията, или за опасения как информацията, която хората са избрали да споделят с приложението, може да бъде използвана - което сега разследваме в много по-голяма дълбочина", се казва в съобщение в блога на компанията, цитирано от Bloomberg.
Едно такова разследване над приложение, наречено myPersonality, е довело до пълната му забрана, защото апликацията не е съдействала за прегледа и „защото е ясно, че те споделят информация с анализатори, както и фирми с ограничена защита". Четири милиона потребители, които са избрали да споделят своята информация с myPersonality - приложение за викторина, което е било активно преди 2012 г., ще бъдат уведомени чрез профилите си в Facebook, казва гигантът на социалните медии.
Facebook засилва стандартите за защита на неприкосновеността на личния живот, особено по отношение на връзките с разработчиците, след разкритията по-рано тази година, че фирмата за политически консултации Cambridge Analytic е получила информация за 85 млн. потребители на Facebook без разрешението им. Това доведе до огромно обществено недоволство и засилен контрол над Facebook, включително и до показания на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг в Конгреса.
Междувременно компанията трябва да се справи и с репутацията на едно от собствените си приложения. Facebook заяви в сряда, че е премахнала приложението си Onavo от магазина за приложения на Apple Inc., след като производителят на iPhone промени правилата си, за да забрани подобно събиране на данни, извършено от Onavo. Приложението, когато е инсталирано, използва виртуална частна мрежа за сканиране на интернет активността, което позволява на Facebook да придобие представа за популярността на конкуриращите се приложения и да вземе решения за това какви продукти да купува или да създава.
„С последната актуализация на нашите указания дадохме изрично да се разбере, че приложенията не трябва да събират информация за това кои други приложения са инсталирани на устройството на потребителя за целите на анализ или реклама/маркетинг и трябва ясно да указват какви потребителски данни събират и как ще ги използват", казва Apple в изявление за Onavo.
Facebook заяви от своя страна, че винаги е пояснявала ясно как ще се използват данните, събирани от Onavo.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми