Старши мениджър на Facebook е съобщил пред австралийски медийни компании, че ако не си сътрудничат със социалната мрежа, техният бизнес ще умре.
Според материал на местния реномиран всекидневник The Australian Кембъл Браун, ръководител на новинарските партньорства във Facebook, е казала пред група мениджъри на повече от 20 телевизии и издателства, че иска да помогне на медийните компании да разработят устойчиви бизнес модели чрез платформата.
„Ще ви помогнем да съживите журналистиката ... след няколко години на пропадане на медиите изглежда, че ще държа в ръцете си умиращия ви бизнес като в хоспис", е казала тя в коментар, потвърден от петима души, които са присъствали на срещата в Сидни във вторник местно време.
The Australian също така е съобщил, че Браун е заявила, че главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг „не се интересува от издателите, но ми дава много свобода и отстъпки, за да направя тези промени", въпреки че и Facebook, и Браун яростно отричат този коментар, като се позовават на запис на компанията от срещата.
Засега обаче Facebook не е предоставил аудио запис на срещата.
По време на четиричасовата среща Браун е говорила и за решението на компанията да даде приоритет на личните постинги от семействата и приятелите за сметка на журналистическото съдържание в новините. Този ход повлия негативно на някои издатели, които разчитат сериозно на посещения от Facebook.
„Ние вече не сме заинтересовани да разговаряме с вас вече за вашия трафик и препратки. Това е старият свят и няма връщане назад, Марк няма да се съгласи на това", е казала Браун.
В изявление Браун казва: „Тези цитати просто не са точни и не отразяват дискусията, която водихме на срещата. Знаем, че има още много работа, но целта ни във Facebook - това, над което екипът работи всеки ден с издатели и репортери по целия свят, е да помогне на журналистиката да успее и да процъфтява както на нашата платформа, така и извън нея".
Това не би било първият път, в който Браун, бивша водеща на CNN, използва недодялан език в ярък контраст с корпоративните съобщения, които Facebook обикновено предоставя.
През март например тя призна пред аудитория на конференция в Лондон, че заплахата ѝ да съди Guardian заради разказите му за скандала около Cambridge Analytica не беше „най-мъдрият ни ход".
Facebook назначава Браун през януари 2017 г., за да помогне за изграждането на по-добри отношения с новинарските организации, след като социалната мрежа беше критикувана за ролята си в разпространението на дезинформация в рамките на кампанията за президентските избори през 2016 г.
„В момента сме свидетели на сериозна трансформация в новините - както на начина, по който хората консумират новини, така и на начина, по който репортерите разпространяват новините. Facebook е основна част от тази трансформация", каза тя на страницата си във Facebook тогава.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми
преди 7 години В момента сме свидетели на сериозна трансформация в новините - както на начина, по който хората консумират новини---изобщо не сте познали, все си мисля че хората искат от новините само едно нещо и то е да бъдат информирани и така е от както е измислен вестника. Така че не търсете нов начин, ами се върнете към основната цел на професията ви ! Спрете да лъжете, манипулирате, спрете жълтите новини и си проверявайте фактите. Или на кратко, бъдете професионалисти ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар