Чат услугата WhatsApp на Facebook ще започне да таксува компаниите за това, че изпращат рекламни съобщения или такива, свързани с клиентска поддръжка. Това обясни фирмата в момент, в който нейната компания майка се сблъсква със забавяне на потреблението и на растежа на приходите, предава Ройтерс.
Съобщенията ще се таксуват с фиксирана тарифа за потвърдено изпращане, която ще е между 0,5 и 9 цента на съобщение, като ще зависи от страната, заяви WhatsApp.
Facebook търси начини да монетизира своята услуга WhatsApp на фона на нарастващите разходи, които влага, за да подобри сигурността и да адресира притесненията, че социалната мрежа е пристрастяваща.
WhatsApp, която има около 1,5 млрд. потребители, заяви, че от тази сряда компаниите могат да използват WhatsApp Business API, за да изпращат известия, като потвърждения за доставки, напомняния и други.
WhatsApp посочва, че таксува с премия, която е сравнима с SMS съобщенията.
Освен това през януари компанията обяви, че ще започне да предлага на малките бизнес акаунти да комуникират през приложението WhatsApp Business, което има над 3 млн. активни потребители. Главният оперативен директор Мат Идема заяви по това време, че WhatsApp има за цел да таксува фирмите в бъдеще.
Facebook коментира, че потребителите на едноименното ѝ приложение и на Instagram вече могат да видят времето, което прекарват в приложението всеки ден и да получават известия, когато преминат границата, която сами са си поставили. Освен това потребителите могат да заглушават известията на приложенията за до осем часа.