Платоформата за споделяне на снимки Instagram представи нова видео функция с името IGTV, с която ще се конкурира във видеоформата с YouTube на Alphabet и Snapchat на Snap.
Приложението предлага нова възможност за потребителите на Instagram да създават видео канали, подобни на тези в YouTube, които да хостват в Instagram по-дълги видеа.
Наречена IGTV като намек за традиционната телевизия, услугата планира да показва видеоклипове от изгряващи интернет знаменитости, артисти и домашни любимци, някои от които имат десетки милиони последователи в социалните медии.
„Тийнейджърите сега гледат с 40% по-малко телевизия, отколкото преди пет години", заяви главният изпълнителен директор на Instagram Кевин Систром по време на събитие, дало старта на услугата в Сан Франциско. "Време е видеоклиповете да се придвижат напред и да се развият“, поясни той, цитиран от Ройтерс.
Основаната през 2010 г. като приложение за споделяне на снимки Instagram, която е собственост на Facebook, е надминала границата от 1 милиард месечно активни потребители, каза Систром. За сравнение - Facebook разполага с 2,19 млрд. месечно активни потребители, докато Snapchat има 100 млн. месечно активни потребители.
Акциите на Facebook поскъпнаха с 2,3 на сто в сряда до 202,06 долара за брой, след като по-рано преминаха за първи път границата от 200 долара.
Технологични компании като Facebook, Snapchat на Snap Inc и на Alphabet Inc. харчат сериозни суми за развитието на мобилни видео услуги, които ще привлекат както потребителите, така и корпоративните клиенти.
Насърчаването на звездите да публикуват видеоклипове е част от техните стратегии. Instagram заяви, че е подписала договори за IGTV със звезди като Леле Понс, който има 25 милиона последователи от Instagram.
Самата Понс заяви, че няма намерение да избира страна между две от най-големите компании в Силициевата долина. „Аз ще продължа да публикувам в YouTube, както и в Instagram", каза тя пред репортери.
От своя страна през тази седмица Facebook обяви, че ще положи усилия и да държи видео продуцентите далеч от YouTube, предлагайки начини да печелят пари от приложението Facebook. Социалната мрежа избра ново място, в което да продава видео реклами – чат приложението Messenger, където някои потребители ще започнат да виждат автоматично пускащи се реклами в кутията със съобщения, редом до полученото от приятели и семейство.
Messenger започна да продава място за реклами вътре в приложението още преди 18 месеца, но те бяха статични, а не видео. Ползата от видео рекламите е, че обикновено те са по-скъпи, което значи, че са по-ценни за Facebook.
YouTube обяви от своя страна, че планира да актуализира опциите си за комерсиализация през тази седмица.
Instagram не планира незабавно да споделя приходи със създателите на видеоклипове, но може да прави това в бъдеще, каза Систром.
IGTV ще бъде достъпна като част от приложението на Instagram, но и като отделно приложение, каза още той.
Услугата няма да предлага реклами при старта си, но изследователската компания eMarketer заяви, че очаква в крайна сметка да има такива и че междувременно търговците ще подпишат с редица звезди споразумения, за да насърчават публикациите.
Звездите със силно влияние в социалните мрежи и голям брой последователи придобиват все по-голяма популярност. „Чудя се само защо това решение отне толкова много време на Instagram“, казва пред Ройтерс анализаторът на eMarketer Дебра Ахо Уилямсън.
Instagram, която бе придобита от Facebook през 2012 г. за 1 млрд. долара, се разрасна бързо, добавяйки редица нови функции, като съобщения и кратки видеоклипове. През 2016 г. тя добави възможността за публикуване на слайдшоута, които изчезват след 24 часа - копие на популярната функция "Истории" на Snapchat.