Snap се опитва да се възползва от скандалите със съхранението на личните данни от конкурента си Facebook и за целта предлага нов начин потребителите да влизат в други приложения – използвайки своите профили в Snapchat, без да споделят дълъг списък с лична информация, пише Financial Times.
Новата платформа за разработчици „Snap Kit” се надява да замени бутона „Log in with Facebook”, който се превърна в нещо обичайно в хиляди приложения и уебсайтове.
Използването на съществуваща система, в която стотици милиони хора вече са влезли, улеснява приложенията при набирането на нови потребители. Въпреки това критиците твърдят, че понякога това идва на цената на поверителността на данните на потребителите.
Facebook намали обема на данните, които споделя с трети страни, след като тази година стана ясно, че лична информация на милиони нейни потребители е била използвана неправомерно от Cambridge Analytica, а с това може да е повлияно на изборите за президент на САЩ през 2016 г., както и на вота за излизането на Великобритания от Европейския съюз (ЕС).
Скорошните промени в опазването на данните във Facebook причиниха проблеми за някои разработчици, а това дава възможност на Snap да предложи подобна услуга, но като иска много по-ограничен пакет от информация.
Snap ще споделя с други приложения само имената на потребителите в Snapchat, ако те пожелаят, както и техния Bitmoji аватар. Преди Facebook позволяваше на разработчиците достъп до списъците с приятели, рождени дати и други лични данни.
Приложения като Tinder, Postmates и Giphy са сред първите, осмелили се да ползват Snap Kit. Snap твърди, че екип от модератори ще разглежда всяко приложение, което работи със Snap Kit.
"Основната стойност, която ще получат както потребителите на Snapchat, така и трети приложения, е размяната на креативни преживявания, не размяната на данни по начина, по който това може да се случва в други платформи за разработчици“, коментира Катерин Таси от Snap.
От компанията посочват, че „Snap Kit” е била в разработка „много преди“ скорошните проблеми на Facebook с управлението на личната информация. Snap не планира да използва приложенията, с които се свързват акаунтите, за таргетирана реклама.