Когато през април основателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг се яви пред Конгреса, той се сблъска с обществен разпит от страна на депутатите, но ги остави с няколко неотговорени въпроса. Сега Facebook входира в деловодството на Конгреса 500 страници с отговори на писмени въпроси от депутати от две комисии на Сената, въпреки че някои от отговорите може да са причина за още по-задълбочено разследване, пише The Verge.
В документите Facebook поддържа предпазлив тон, докато отговаря на въпроси относно скандала с Cambridge Analytica, насочването на рекламите, политиките за умереност и др., като дава повърхностен поглед върху политиките и практиките на компанията. Документите изглежда не дават много нова яснота – на много от въпросите се отговаря, като се посочват публично достъпни политики или чрез отговори, които компанията вече е представила.
И докато на личните показания на Зукърбърг беше отделено много време, писмените въпроси не се радваха на голямо внимание. В отговор на някои от най-важните запитвания компанията предлага отговори, които задълбочават проблемите. В отговор на въпрос за това как могат да се използват реклами за изключване на хора с определени характеристики, Facebook обясни, че не предлага насочване въз основа на "раса", а на "мултикултурна афинитет" - все още противоречива практика.
Запитана за „профилите в сянка" - идеята, че Facebook следва неупотребяващите социалната мрежа – нещо, което се превърна в една от най-взривоопасните теми по време на свидетелстването на Зукърбърг - компанията заяви, че не създава "профили" за непотребители, но признава, че „може да има възможност за показване на общи реклами, които не са свързани с характеристиките на лицето, или може да показва реклама, която да насърчи лице, което не е потребител на Facebook, да се регистрира в социалната мрежа“.
Някои от проблемите, на които Facebook изобщо не предоставя пълен отговор, в крайна сметка могат да предоставят най-големите разкрития. След като отговори категорично на поредица от конкретни въпроси за това каква информация компанията проследява, Facebook не даде еднозначен отговор с „да“ или „не“ на въпроса дали следи "всеки IP адрес, използван някога при влизане във Facebook". Вместо това компанията посочва за допълнителна информация неясен "график на задържане":
Facebook автоматично регистрира IP адресите, от които потребителят е влязъл в своя Facebook акаунт. Потребителите могат да изтеглят списък с IP адреси, от които са влезли в своите акаунти във Facebook, както и друга информация, свързана с техните акаунти във Facebook, чрез инструмента Download Your Information, въпреки че този списък няма да включва всички исторически IP адреси, изтрити според графика за задържане.
Facebook предоставя и малко повече информация за това какъв вид данни събира платформата - а обхватът на тази колекция данни може да изненада мнозина. Компанията отбелязва, че проследява "операциите и поведението" на устройствата, включително "дали прозорецът е на преден план или на заден план или движения на мишката (които могат да помогнат да се разграничат хората от ботове)". Сигналите на устройството, настройките и "уникалните идентификатори" също се проследяват.
Facebook също отговаря и на теми, за които изказванията на Зукърбърг не бяха точни. Главният изпълнителен директор не успя да назове дори един конкурент по време на изслушванията си, но в писмена форма компанията дава дълъг списък от услуги, като Snapchat, YouTube, Twitter, Pinterest, Vimeo и други - въпреки че тези услуги в най-добрия случай са частични заместители на Facebook.
Зукърбърг също не даде задоволителен отговор по време на свидетелските показания, когато бе попитан дали Facebook ще разшири защитата на личните данни след влизането в сила на GDPR в Европа. В писмения отговор компанията твърди, че "контролите и настройките, които Facebook дава възможност като част от GDPR, са достъпни за хората по целия свят".
През двата месеца, от които Facebook се нуждаеше, за да даде тези отговори, възникнаха още въпроси около политиките на Facebook за споделяне на данни. Едва през миналата седмица в материал на New York Times се посочва, че платформата е споделяла потребителски данни с над 60 производители на устройства и че бъг е направил потенциално публично видими публикациите на 14 милиона потребители.
преди 6 години никой не ви кара да го ползвате ... аз не го ползвам отдавна.да ви казвам ли че и гугъл прави така, айде няма :) ползвайте гугъл отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Оруел, дами и господа, то е ясно... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ясно е , че вече всички сме участници в Биг Брадър... :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Да ги изкарват вече извън закона и да им конфискуват всичко тея ***. Достатъчно поводи имат управляващите да постъпят така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Нашата фирма го прави същото в нашия софтуер, така се вижда по-лесно какво е направил потребителят, ако има проблем с програмата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар