Facebook обяви в сряда, че ще пусне американски новинарски програми тази година, които ще бъдат водени от Андерсън Купър от CNN, Шепард Смит от Fox News и Джордж Рамос от Univision. Целта е да се опита да подобри качеството на новините в социалната мрежа, предава Ройтерс.
Facebook плаща на трите компании и на други новинарски организации, за да продуцират предавания за нейната видео услуга, позната като Watch. С това тя се надява да се бори успешно с фалшивите новини и да насърчи бизнеса с видео реклами на социалната мрежа.
Предаванията ще са оригинални за Facebook и ще стартират в следващите месеци, като ще включват рекламни паузи, посочва Кембъл Браун, ръководител глобални новинарски партньорства във Facebook.
"Опитахме се да подберем разнообразни партньори, които вече правят качествени новини, с които се надяваме наистина да ангажираме аудиторията“, коментира Браун, бивш телевизионен водещ.
CNN, Fox News и Univision като цяло привличат различни зрители.
Други програми във Facebook Watch ще бъдат продуцирани от ABC News, собственост на Walt Disney, от Alabama Media Group, както и от уебсайтовете на ATTN. На по-късен етап ще бъдат обявени и още, обясни Браун. Част от предаванията ще са ежедневни, докато други ще могат да се гледат по-рядко.
Предаванията ще експериментират с функции на социалните мрежи, като анкети, коментира тя.
Като цяло този тип платформи се борят да премахнат фалшивите новини, сензациите и лъжите, които се разпространяват лесно. Подобни публикации са обвинявани за политическите проблеми по света и за насилие в страни като Шри Ланка.
От бизнес гледна точка Facebook се насочи към видеото като източник на рекламни приходи. Facebook се конкурира за съдържание и реклама с компании като YouTube, Snap и Twitter.
Социалната мрежа на Марк Зукърбърг споделя рекламните приходи с компаниите, освен че им плаща да създават програми, обясни Браун. Тя отказа да разкрие повече за предвидените срокове.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.