IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook е споделила потребителски данни с 60 фирми, включително Amazon и Apple

Социалната мрежа отрича да има злоупотреба с информацията на потребителите

18:30 | 04.06.18 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Facebook има споразумения за споделяне на данни с поне 60 производители на устройства, а много от тези сделки са все още в сила, сочи статия на The New York Times.

Apple, Amazon, Samsung и Microsoft са сред компаниите, които имат партньорства за споделяне на данни с Facebook през последните 10 години, твърди медията. Без да има изрично съгласие за това, производителите на устройства имат право на достъп до данни за приятелите на потребителите, дори и след като Facebook заяви, че няма да споделя такава информация.

В изявление във връзка с материала Facebook отрича, че информацията, принадлежаща на приятелите на потребителите, е споделена без позволение.

Споделянето на данни е проблем още от 2012 г.

"Това беше посочено в международен план като проблем с опазването на данните“, коментира Санди Паракилас, който води групата, завела оплакването срещу Facebook. “Шокиращо е, че тази практика може да продължава шест години по-късно и изглежда противоречи на казаното от Facebook пред Конгреса, че всички позволения за достъп до данни за приятели са премахнати“.

The Times пише, че някои производители на устройства имат достъп до потребителски данни като тези дали хората са обвързани, какви са техните религиозни и политически възгледи, както и за събития. Освен това сочи, че данните за приятелите на потребителите може да бъдат достъпни, въпреки че споделянето на данни е спряно.

Според The New York Times повечето от тези партньорства все още са в сила.

На 10 април главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг се изправи преди Сената заради скандала с Cambridge Analytica.

Още през 2014 г. Facebook започна да спира достъпа на разработчиците на приложения до данни за приятелите на потребителите. Но The Times твърди, че повечето големи производители на устройства изобщо не са обхванати от въпросната политика.

Айми Арчибонг, вицепрезидент продуктови партньорства във Facebook, отговори на написаното в The New York Times със статия в блог, наречена „Защо не сме съгласни с The New York Times". В текста той потвърждава, че има споразумения за споделяне на данни с около 60 компании, включително Amazon, Apple, BlackBerry, HTC, Microsoft и Samsung, които са използвани за позволяването на достъпа до Facebook още преди да има магазини за приложения и стандартни операционни системи.

"Тези партньорства представляваха споразумения, които пречат информацията на хората да се ползва за всяка друга цел освен за Facebook преживявания“, коментира той. „Противно на твърденията на The New York Times информацията за приятелите, като снимките, е достъпна само на устройствата, когато хората са взели решение да споделят информацията си с тези приятели. Ние не сме наясно с някакви нарушения от тези компании“.

Още новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:54 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 6 rate down comment 2
Varfor
преди 6 години
Хора, използвайте платформи, които не злоупотребяват с личните ви данни. Telegram и Signal са точно такива месинджъри. Имайте уважение към себе си. Не оставяйте тази аморална корпорация да печели на ваш гръб.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още