Медийният конгломерат Walt Disney ще създава програми на живо, насочени към спорта, новините и забавленията специално за социалната мрежа Twitter – ход, с които иска да привлече онлайн зрители и приходи от реклама чрез дигитални видеа, съобщава Ройтерс.
Мрежите на Comcast, включително NBC и MSNBC, както и Comedy Central на Viacom, MTV и BET и други разработват съдържание за социалната мрежа, сочи изявление, с което Twitter обяви над 30 сделки за програми на живо и с оригинално съдържание.
Мрежата ESPN на Disney планира Twitter версия на водещото си телевизионно предаване SportsCenter с актуални новини и анализи, се казва в изявлението. Twitter освен това ще предава на живо предаването Fantasy Focus Live на ESPN.
Сделките ще разширят офертите със стрийминг видео на Twitter и ще помогнат на Disney и на другите компании да достигнат онлайн публики, докато традиционната телевизия е все по-малко ползвана. Гледанията на видеа в социалната мрежа са се удвоили през последната година, заяви компанията.
Съгласно споразуменията телевизионната мрежа ABC, Disney Channels, Freeform и филмовото студио на Disney също ще създават програми на живо в Twitter, се казва в изявлението.
Акциите на Twitter скочиха с 4,5% до 30,31 долара след обявяването на сделката с Disney. Акциите на Disney от своя страна поскъпняха с 1,1% до 100,33 долара след рекордния дебют „Отмъстителите“ война без край“.
Други компании също ще предоставят видеа на Twitter включително Hearst Magazines Digital Media, Will Packer Media и BuzzFeed News, както и спортните лиги по бейзбол и футбол.