Мнозинството потребители на Facebook нямат представа с какво се съгласяват, когато се регистрират за ползване на социалната мрежа, сочи ново проучване на Виенския университет, цитирано от ДПА.
Проучването запознава 1019 участници с различни клаузи от условията за ползване на социалната мрежа, включително политиката ѝ за "истинско име", безплатното използване на потребителските имена и профилни снимки в рекламите ѝ, както и анализи на личните данни за проучвания и разработване на продукти.
Резултатите от анкетата сочат, че 99% от участниците в нея не са знаели, че дават съгласието си за всичко това.
Освен това само 3% посочват, че биха се съгласили на всички клаузи в условията за ползване на Facebook, ако са имали възможност, допълва БТА.
Авторите на проучването стигат до заключението, че не може да става дума за информирано съгласие на потребителите на Facebook. Напротив, според резултатите сегашната законова рамка е врата към комерсиално използване на лични данни, не само при тази социална мрежа, а въобще като цяло.