Facebook обяви, че ще прекрати партньорството си с няколко големи брокери на данни, които помагат на рекламодателите да таргетират хора в социалната мрежа – стъпка, която следва скандала за това как Facebook събира и управлява лична информация, предава Ройтерс.
Най-голямата социална мрежа в света е под натиск да подобри политиките си в това отношение, след като стана ясно, че информацията за около 50 млн. нейни потребители по грешка се е озовала в ръцете на компанията за политически консултации Cambridge Analytica.
Facebook коригира настройките за сигурността на данните в своята услуга в сряда, като даде на потребителите по-лесен контрол над личните им данни.
От години Facebook дава на рекламодателите опцията да насочват своите реклами на база на данните, събрани от компании като Acxiom и Experian.
Инструментът е широко използван сред определени категории рекламодатели, като автомобилните производители, тези за луксозни стоки и за пакетирани потребителски продукти, които не продават директно на потребителите и има относително малко информация за това кои са техните клиенти, твърди Facebook.
"Въпреки че това е обичайна практика в индустрията, ние вярваме, че тази стъпка ще помогне за подобряването на сигурността на потребителските данни във Facebook", коментира продуктовият маркетинг мениджър на социалната мрежа Греъм Мъд.
Късно в сряда Acxiom заяви, че не очаква тази промяна да повлияе на приходите или на печалбата ѝ за фискалната ѝ година, която завършва през март. Компанията очаква приходите ѝ да са в диапазона 910-915 млн. долара за фискалната 2018 г.
Въпреки това за фискалната 2019 г. Acxiom очаква общите приходи и рентабилността ѝ да се повлияят негативно.
Facebook отказва да коментира как промяната ще засегне нейните рекламни приходи.
Рекламодателите все пак ще могат да използват услугите на трети страни, за да измерват колко добре се представят рекламите им, обяви Facebook.
Уебсайтът на социалната мрежа посочва девет подобни външни доставчици на данни, с които е работила, включително Acxiom, Experian, Oracle Data Cloud, TransUnion и WPP.
Другите компании освен Acxiom не са били достъпни за коментар.
В публикация в блога си Facebook заяви, че работи по ъпдейти от известно време, но е ускорила нещата, за да се справи с потребителския гняв за това как използва данните, както и на фона на зачестилите призиви на властите по цял свят за създаването на сериозна регулация.
Книжата на Facebook завършиха търговията вчера с 0,5% на цената до 153,03 долара за брой. От 16 март, когато започна скандалът с Cambridge Analytica, те са понижили стойността си със 17 на сто.