Facebook дава на потребителите повече контрол над личните им данни, правейки управлението на данни по-лесно и променяйки дизайна на менюто с настройки, обяви компанията в сряда, цитирана от Ройтерс. Промените следват скандала, от който стана ясно, че личната информация на милиони хора е била придобита и използвана неправомерно от политическа консултантска компания.
Технологичният гигант заяви още, че през следващите седмици ще предложи актуализации на общите условия и политиката за лични данни на уебсайта на социалната медия, за да представи по-подробно каква информация събира и как я използва.
Компанията се сблъска с протести от цял свят, след като служител сигнализира, че данните на милиони потребители са били неправомерно събрани от консултантската агенция Cambridge Analytica, за да бъдат ползвани по времето на изборите в САЩ и Великобритания.
Акциите на Facebook поевтиняха с близо 18% от 16 март, когато за пръв път призна, че данните на потребители са били неправомерно насочени към Cambridge Analytica. Това сви пазарната капитализация на компанията с близо 100 млрд. долара.
„Чухме ясно и силно, че настройките за личните данни и други важни инструменти са твърде трудни за откриване и че трябва да направим повече, за да бъдат хората информирани“, заявиха Ерин Игън, главен директор за личните данни във Facebook, и Ашли Берингер, заместник на главния юридически защитник.
Освен че ще промени дизайна на менюто с настройки за мобилните устройства, Facebook заяви, че създава ново меню за бърз достъп до личните данни, откъдето потребителите ще могат по-добре да защитят профилите си и да контролират личната си информация. Освен това компанията ще позволи на потребителите да преглеждат и трият данни, които са споделили, включително публикации и търсения.
Потребителите ще могат да свалят споделените си данни във Facebook, включително качени снимки, контакти, добавени към профила им, и публикациите в дневника.