IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Американските власти увеличават натиска над Facebook

Те разследват политиките за опазване на данните, събирани от социалната мрежа

11:01 | 27.03.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американското правителство увеличава натиска върху Facebook във връзка с начините, по които социалната мрежа пази потребителските данни. Федералните регулатори заявиха, че разследват политиките за опазване на лична информация и прокурори от 37 щата искат обяснения за нейните практики, пише Wall Street Journal.

В свое изявление федералната търговска комисия (FTC) обяви, че разследването ѝ по казуса с Facebook е по-голямо. Том Пал от FTC заяви, че комисията „приема много сериозно“ скорошните новини, които предизвикват „значителни притеснения за практиките, свързани със сигурността на данните във Facebook”.

В друго писмо от държавни прокурори, изпратено до главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг, се изисква компанията да отговори на редица въпроси относно политиките и практиките си за използване на информацията за своите потребители. В писмото се посочва, че като цяло прокурорите са „силно загрижени“ за публикациите в медиите, че външни хора са имали достъп до данни за потребители без знанието им.

Действията на федерално и държавно ниво засилват тенденцията към създаването на нова регулация за Facebook и други интернет гиганти, след като компанията разкри, че външна фирма неправомерно е имала достъп и е запазила потребителска информация.

Книжата на Facebook понижиха стойността си с 0,4% в понеделник, стабилизирайки се, след като седмица по-рано изтриха близо 75 млрд. долара от пазарната си стойност.

Анализатори твърдят, че скорошните проблеми могат да навредят на бизнеса на компанията, като намалят времето, което потребителите прекарват в платформата, или да намалят възможностите за използване на потребителски данни, а това може да засегне рекламните ѝ инструменти.

Facebook не успя да овладее потока от критики от страна на потребители, рекламодатели, политици и представители на властите в Европа и САЩ след случая с Cambridge Analytica.

През миналата седмица Марк Зукърбърг се извини за случая, който нарече „голям пробив в доверието“. Той заяви, че социалната мрежа е ограничила достъпа до потребителска информация и разследва как създателите на приложения управляват данните, предоставени им от Facebook. В интервю за Wall Street Journal Зукърбърг коментира още, че компанията няма да може напълно да определи как се ползват потребителските данни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:55 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още