Преди кризата с изтичането и злоупотребата с информация от милиони профили във Facebook от страна на Cambridge Analytica - и дори преди президентските избори в САЩ през 2016 г. и гласуването за Brexit да предизвикат поредица от скандали с компанията, една константа бе неадекватният отговор на кризите във Facebook. Поради тази причина Шира Овиде от Bloomberg нарича Facebook „най-глупавата умна компания на света“. Почти всеки инстинкт, който притежава социалната мрежа, е погрешен.
Първият отговор на компанията по повод на кризата с Cambridge Analytica бе да заяви, че не знае за какво иде реч и че са нужни още проучвания. След това мениджър на Facebook се фокусира върху факта, че медиите не използвали правилно думите като "изтичане" и "нарушение". Неизказано остана това каква е ролята на Facebook за сериозното нарушение на доверието на потребителите. Компанията изпрати пред аудиторията вътрешни и външни противоречиви послания, като не каза много, а и не изпрати Марк Зукърбърг да коментира темата до сряда вечер.
Но това не бе първият път, в който Facebook реагира толкова грешно. Ето само частично изброяване на грешките, които Facebook влоши още повече, като реагира неправомерно или изобщо не се ангажира с отричане:
1. Опитваше се усилено и неловко в продължение на месеци да убеди скептичните индийски регулатори и обществеността в Индия да приемат набор от безплатни интернет услуги в страната, включително някои от собствените ѝ предложения. В крайна сметка Facebook се отказа от този план през 2015 г.
2. Facebook влезе във вражда с премиера на Норвегия заради цензурата от страна на компанията на емблематичната снимка от войната във Виетнам. От компанията първоначално казаха, че снимката, на която се вижда как голо 9-годишно момиче бяга по шосе, след като селото му е било нападнато с напалм, нарушава правилата за показването на голота. Полемиката започна, когато Facebook изтри снимката от страницата на норвежкия автор Том Егеланд и след това много хора, сред които и премиерът на Норвегия Ерна Сулберг, публикуваха снимката в акаунтите си в знак на протест. Facebook остана твърде дълго на своето мнение, а после в крайна сметка бе принуден да се извини.
3. Когато една медийна публикация отправи въпроси за това дали Facebook държи дълго и умишлено статии с десен уклон в секцията за новини в социалната мрежа, компанията първоначално отрече това или се опита да сведе до минимум обвиненията, а след това уволни служители, потърси начини да запуши източането на информация и предприе други стъпки, които влошиха положението.
Кои са другите по-известни провали и какъв е изводът вижте в продължението на коментара в Bloomberg TV Bulgaria!
преди 6 години Бойчооооо, Бойчо. За бой си ти, или тоя който те е учил на логика!Колко правят 5 ябълки и 3 круши? 8 ябълки или 8 круши?"Богатата история на Facebook с погрешна комуникация към потребителите "Как история комуникира с потребител?Как морската флора и фауна се логва в електронната си поща? отговор Сигнализирай за неуместен коментар