IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новото лице на Snapchat

Приложението става не толкова социално, а по-забавно

18:00 | 05.03.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Има един стар израз: Ако не можеш да ги победиш, промени се.

Това е историята на новата версия на Snapchat – приложението на Snap, което се променя напълно, а новата му версия тепърва се появява при 187-те млн. дневни потребители на услугата, пише Wall Street Journal.

Приложението на Facebook за споделяне на снимки и видео Instagram започна агресивна кампания за унищожаването на Snapchat като копира най-добрите функции на услугата и ги предложи в доста по-простото си приложение на повече потребители. Snap създаде т.нар. Story формат, в който потребители споделят кратки видеа и снимки, които изчезват след 24 часа, но повече хора гледат подобно съдържание в Instagram в момента.

След битка, продължила повече от година, Snap нямаше друг избор освен да спре да се бие с Instagram и да се опита да стане нещо напълно различно.

В момента Snapchat е три неща в едно – забавна камера с добавена реалност, силна, макар и леко смущаваща, чат платформа и място за гледане на оригинално видео, подходящо за телефон. Snap можеше да отиде още по-далеч като развие тези функции в отделни приложения, но реши да не рискува да кара потребителите си да свалят нов софтуер.

Какво е нещото, което Snapchat със сигурност не е? Социална мрежа. Тя няма списък с новини, няма харесвания и коментари. Ако искате такива, ползвайте Instagram.

След като Snap започна да пуска поетапно обновеното приложение в края на 2017 г., много потребители реагираха по същия начин – не бяха никак доволни. В Twitter някои написаха, че е „отвратително“ и „ужасно“. Над 1 млн. души подписаха петиция, в която молят Snap да върне стария дизайн.

По някакъв начин те са прави. За определени неща Snapchat вече е доста по-безполезна платформа. Тя не е най-доброто място, в което да следите знаменитости или да гледате видеа от хора, които искат да бъдат лидери на мнение.

Предимството сега е, че приложението е доста по-лесно за разбиране, особено за новите потребители. Вече не е „Instagram, но смущаващ“. Snap залага на това услугата ѝ да бъде по-персонална.

Най-забележимата промяна е чисто визуалната. Както винаги, когато отворите приложението, директно се пуска камерата. Всички филтри и добавената реалност са си там. Ако не друго, то това все още е най-мощното приложение за камера, което ще откриете.

Ако плъзнете пръста си надясно, ще намерите новия екран с Приятели – там се намират всички ваши чатове и други интеракции с хора, които познавате.

Snapchat е отлично чат приложение, но новият екран е странен. Ако кликнете на снимките на приятели, ще отворите профилите им. Ако някой има активно Story, ще видите това вместо профила. Ако натиснете името на профила и плъзнете пръста си надясно, тогава ще ви се отвори чат услугата или това, което той може да ви е изпратил.

Проблемът на частта с приятелите е редът им.

Подобно на много социални платформи съдържанието в Snapchat сега се подрежда от алгоритми, които имат за цел да открият какво най-много бихте искали да видите в определен момент. Най-доброто, а не последно публикуваното, стои най-отгоре. На теория алгоритъмът трябва да се увери, че най-добрите ви приятели няма да се удават в потока от бъбриви колеги. Понякога обаче това не се получава.

Можете ли да си представите телефонът ви непрестанно да преподрежда съобщенията ви на база на това от какво смята, че се интересувате? Затова Snap може би ще трябва да се върне обратно към хронологичния ред.

Когато плъзнете пръста си наляво при включена камера, ще откриете секцията Discover. Там е позиционирано оригиналното съдържание на Snapchat, това от различни медии и други. То е подредено от екипа на приложението и е персонализирано на база на вашите навици на гледане. В случая подреждането от алгоритмите има далеч повече смисъл.

Сега Snapchat показва, че се интересува повече от качеството от гледна точка на историите, които показва. За разлика от Instagram обаче, няма секция Explore, където сами да откривате съдържание.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:59 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още