Социалната мрежа Instagram започна да изглежда все повече като конкурента си Snapchat, след като копира част от функциите му, но рекламодателите твърдят, че по-младата аудитория на Snapchat и уверенията, че съдържанието им няма да бъде зле позиционирано, внасят нова вълна от ентусиазъм сред рекламодателите по отношение на значително по-малкото приложение, предава Ройтерс.
Очакванията за бъдещето на Snapchat бяха доста скептични, а цената на акциите на компанията пое надолу след първичното публично предлагане на Snap миналата година, предимно заради съмненията дали Snapchat може да се конкурира с Instagram. Но миналата седмица компанията майка Snap отчете 72% ръст на приходите за тримесечието и надмина резултатите на анализаторите, с което си върна доверието на инвеститорите.
Snapchat печели от младото поколение, сред което популяризира изчезващите съобщения и филтрите за снимки, след като Instagram, която е собственост на Facebook, успя да ги отблъсне, твърдят рекламни директори.
Това предпочитание от младите потребители се очаква да стане още по-голямо тази година, поне в САЩ, сочи oценка на eMarketer. През тази година Instagram ще привлече 1,6 млн. американци под 25-годишна възраст, докато Snapchat ще добави 1,9 млн. в тази възрастова група според eMarketer.
Привличането на тези възрастови групи означава, че компаниите ще се чувстват задължени да прекарват време в Snapchat, макар че вече го правят в Instagram, твърди Арън Шапиро, главен изпълнителен директор на компанията за дигитален маркетинг Huge.
Facebook, Instagram и Snapchat са отказали да коментират данните на eMarketer.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.