Ужасът на Wall Street не продължи дълго. Само няколко часа курсът на Facebook спадаше в сряда след края на борсовата сесия, с до 5% надолу. Но малко след това акциите се възстановиха и дори поспъпнаха с 1,3 на сто.
Бумът на социалната мрежа изглежда неудържим. Постоянните дебати за отговорността на Facebook за фалшивите новини, пропагандата или дискусиите за пристрастеността към социалните медии - всичко това очевидно не вреди на компанията. Поне засега.
Facebook увери инвеститорите в сряда, че нейният бизнес с дигитална реклама ще остане силно печеливш въпреки спада на потреблението на социалната мрежа и промените в нюзфийда, предава Ройтерс.
По време на представянето на тримесечния си отчет компанията заяви, че приходите ѝ за периода са скочили с 47 на сто спрямо година по-рано, а част от директорите посочиха, че виждат повече шансове за печалба, въпреки че хората прекарват по-малко време в платформата.
Анализаторите се съмняват в устойчивостта на най-голямата социална мрежа в света, която прави промени в своя продукт, за да се пребори с чуждестранните кампании за влияние, като тези, които води Русия.
Facebook допълни, че в края на миналата година времето, прекарано от потребителите в нейната платформа, е спаднало до около 50 млн. часа на ден - тоест, членовете на социалната мрежа са прекарвали с 5% по-малко време в нея. В резултат от новината цената на акциите на компанията се понижи с над 4 на сто по време на следборсовата търговия.
Скоро след това директорите на Facebook изразиха оптимизма си пред анализаторите, посочвайки, че промените, които правят в отговор на критиките, ще бъдат полезни за бизнеса в дългосрочен план и може да не доведат до толкова проблеми в краткосрочен.
"Искам да съм ясен: Най-важният двигател на нашият бизнес не е времето, прекарано в платформата. А е качеството на разговорите и връзките“, коментира главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг.
Тази прогноза помогна на акциите да се възстановят, като по-късно стойността им се повиши с 1,4% до 189,50 долара.
Главният оперативен директор Шерил Сандбърг каза на анализаторите, че скорошните промени ще намалят дезинформирането във Facebook и могат да доведат до „повече възможности за монетизиране“.
Сандбърг посочи, че е оптимист за потенциалните приходи от реклами от функцията „Stories” във Facebook и Instagram, докато главният финансов директор Дейвид Уенър коментира, че средната цена на реклама се е увеличила с 43% през тримесечието.
Facebook обяви, че времето, прекарано в платформата, спада заради промените, които са намалили видеата с вирусно съдържание, още преди компанията да обяви серията от промени в нюзфийда, които могат да засегнат още повече ангажираността.
Дневните активни потребители са достигнали 1,4 млрд. души, което е с 14% повече спрямо година по-рано, но е под оценката на анализаторите за 1,41 млрд. през четвъртото тримесечеие, сочат данни на FactSet.
Броят на активните потребители дневно в САЩ и Канада е спаднал за първи път в историята на Facebook, с което вътрешният пазар на компанията се е свил със 700 хил. души, спрямо тримесечие по-рано до 184 млн. Според финансовия директор Дейв Уенър обаче тази тенденция на спад не е устойчива. Като цяло към декември 213 млрд. души по целия свят ползват социалната мрежа.
Общите приходи обаче показват малко влияние от всичко това, като нарастват с 47% до 12,97 млрд. долара и надминават прогнозата за 12,55 млрд. долара, дадена от анализатори, анкетирани от Thomson Reuters I/B/E/S.
Уенър коментира, че разходите на компанията вероятно ще нараснат с между 45 и 80% през 2018 г. В това число влизат разходите за хора, които да ѝ помагат да проверява съдържанието, публикувано от потребителите.
През четвъртото тримесечие нетната печалба е нараснала до 4,27 млрд. долара, или 1,44 долара на акция, от 3,56 млрд. долара, или 1,21 долара на акция, година по-рано.