Една новина от света на социалните мрежи привлече вниманието тази сутрин: Snap и Twitter в момента са с еднаква стойност, ако съдим по пазарната им капитализация, пише TechCrunch.
При съвсем леки движения на стойността на акциите им, двете компании достигат пазарна капитализация от 18,7 млрд. долара. Но има няколко допълнителни момента, които е добре да бъдат отбелязани, защото са показателни за променящите се настроения около Snap и Twitter. Цената на акциите на Twitter записа 50% ръст тази година, докато тази на книжата на Snap е с 35% надолу, след като компанията стана публична по-рано тази година.
В действителност това е история за две акции и две компании. И двете показwat добър растеж, но ако се върнем с няколко дни назад, книжата на Twitter поеха нагоре, вероятно защото компанията има шанс да обърне ветровете в такава посока, че инвеститорите да гледат на нея по нов начин. Междувременно акциите на Snap губят от стойността си, след като компанията направи едно от най-големите първични публични предлагания за годината, което обаче не завърши толкова добре. Растежът на Snap също е слаб, но заради задаващите се продуктови промени изглежда сякаш тя се опитва да открие начин да преобърне тенденцията.
През по-голямата част от годината Twitter трябваше да обяснява, че е готова за продуктови промени и че обръща внимание на проблемите, свързани със злоупотребите и тормоза, които са факт от години (и станаха още по-важни през тази). Но в понеделник компанията обяви, че налага нови правила за борба с насилието и омразата, а след това компания от Wall Street повиши прогнозата си за стойността на акциите ѝ, което даде на книжата нова вълна от доверие от страна на инвеститорите.
Междувременно изглежда след IPO-то си Snap се бори с труден период и сякаш не показва растежа, който Wall Street очаква от новото първично публично предлагане. Със сигурност наскоро листнатите компании могат да имат особено волатилни цени на акциите, но лошите резултати от първото тримесечие след IPO-то определено не помогнаха на фирмата.
Цената на акциите все още е важна, защото е барометър за настроенията към компанията, но също така помагат на фирмите да предлагат щедри компенсационни пакети за новопристигащите служители. Това означава, че могат да се справят по-добре при привличането на таланти, което е ключово за продуктовите компании като Twitter и Snap. И двете вероятно биха казали, че са насочени към това да носят стойност на акционерите в дългосрочен план и не обръщат внимание на данните ден за ден, но истината е, че тези показатели могат да дадат добър поглед към цялата картинка.
Още технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria!