IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook пусна приложение за деца на възраст между 6 и 13 години

В Messenger Kids са заложени редица мерки за сигурност

10:44 | 05.12.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Facebook</p>

Снимка: Facebook

Най-голямата в света социална мрежа Facebook Inc представи засега само в САЩ за първи път услуга, специално насочена към деца. Акаунтите в Messenger Kids могат да бъдат създавани само от родителите и те трябва да добавят всеки отделен нов контакт, обяви Facebook в понеделник. Самата услуга е насочена към деца на възраст между 6 и 13 години. 

Facebook обикновено изисква потребителите му да са на възраст над 13 години, но новото приложение очевидно е шанс да се постигне бранд лоялност и от потребители под тази възраст във време, в което конкуренцията от страната на тийнейджъри, ползващи друуги услуги, като Snapchat, расте, коментира Ройтерс.

В приложението няма да се пускат реклами, а данните на потребителите няма да се обработват с рекламни цели, заяви компанията от Менло Парк.

Според американските закони за защита на децата онлайн услуги като Facebook не могат да предлагат на потребители на възраст под 13 години стандартната си версия без специални механизми за контрол. В практиката обаче е доказано, че много малки деца успяват да заобиколят забраната, като въведат погрешни дати за раждане и по този начин се излагат на различни опасности. Самата Facebook цитира анкета, според която 80 на сто от децата на възраст между 8 и 13 години биха започнали да ползват социални мрежи. 

Онлайн услугите, които рискуват да си навлекат сериозни проблеми от страна на Федералната търговска комисия (FTC) в САЩ, ако не защитават малолетните на своите платформи, усилено разработват специални правила и услуги за тях. Но това не решава всички проблеми. Така например видеоплатформата YouTube на Google наскоро установи, че услугата ѝ за деца съдържа не само детско съдържание. 

В Messenger Kids Facebook налага различни предпазни мерки. Така например само родителите трябва да се идентифицират с паролата си за Facebook, за да създадат акаунт за децата си. Ако деца искат да се добавят взаимно като контакти, това трябва да бъде одобрено от родителите и от двете страни, заяви продуктовият мениджър Лорън Чен. Децата не могат да трият нищо в Messenger Kids, същевременно обаче родителите нямат достъп до съдържанието на разговорите в своите собствени устройства. 

Засега няма механизъм за прехвърляне на данните във версията за възрастни на Messenger при достигане на възраст от 13 години, а според Facebook от автоматично копиране няма смисъл, казва Чен. 

Вече има редица други приложения, които децата могат да използват с родителско съгласие, а децата могат да комуникират помежду си чрез текстови съобщения на мобилни телефони. Facebook пояснява, че според редица изследвания малките деца вече използват технологиите регулярно, но чрез приложения, пригодени за тийнейджъри и възрастни, които предизвикват безпокойство сред родителите, че децата им могат да комуникират с непознати.

„Налице е наистина празно пространство на пазара за приложения за съобщения за деца, които да дават контрол и на родителите", заяви говорителката на Facebook Лорън Свенсон. „Ще видим как децата ще го използват и това ще ни позволи да добавяме актуализации в бъдещи версии, ако е необходимо", пояснява тя.

Пускането на приложението в понеделник се приема като тест, тъй като досега е налице само в САЩ и само за операционната система iOS на Apple. Приложението е било разработвано в продължение на 18 месеца, казва Свенсон.

Facebook обяви, че се е консултирала с 1200 родители както и със специалисти по онлайн сигурност и развитие на детето, включително от Националната асоциация за родители и учители, Центъра за емоционално разузнаване в Йейл, Центъра за медии и детско здраве и др. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още